آغاز فعالیت قرارگاه «همدلی و مواسات» در لامرد
کد خبر: 3891766
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲

آغاز فعالیت قرارگاه «همدلی و مواسات» در لامرد

قرارگاه «همدلی و مواسات» در جوار بارگاه شهدای گمنام شهرستان لامرد با رمز «یا مهدی» کار خود را آغاز کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سرهنگ سیدمحمود جعفری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد، 26 فروردین‌ماه در آیین آغاز به کار تشکل قرارگاه همدلی و مواسات، گفت: مردم شهرستان‌های جنوب استان فارس به‌ویژه لامرد و مهر، همیشه در کارهای عام‌المنفعه و خیر پیش‌قدم بودند. مردم عزیز این شهرستان‌ها در ماه مبارک رمضان کارهای خیر خود را سرعت می‌بخشد حتی خانواده‌هایی که ممکن است از نان شب فردای خود مطمئن باشند با خیرات چند دانه خرما و تکه نانی در کار خیر مشارکت می‌کنند. امسال نیز با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی با فقرا بدون شک این کار خیر سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی برقراری نظم در بین توزیع‌کنندگان خیرات بین فقرا و نیازمندان است تا به این صورت نباشد که در یک محله، خانواده فقیری را چند نفر خیرات کنند و در محله دیگری فقیری بی‌بهره بماند.

جعفری بیان کرد: مسئولیت این امر مهم به پایگاه‌های مقاومت محله‌ها واگذار شده است تا افرادی را که نیازمند کمک هستند شناسایی کرده و کمک‌ها را به آنها برساند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد درباره فعالیت بسیجیان همزمان با شیوع بیماری کرونا، گفت: قبل از اینکه موردی ابلاغ شود و یا آمار جهانی ویروس منتشر شود، بسیجیان ما به‌صورت خودجوش تولید ماسک را در کارگاه‌های کوچک جهادی به عهده داشتند. در حال حاضر روزانه هفت هزار و 300 ماسک در ۲۵ کارگاه این شهرستان در حال تولید است.

وی ادامه داد: طی مدت برقراری ایستگاه‌های سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرستان‌ها به‌طور میانگین روزانه ۲۸۵ بسیجی در ۱۸ ایستگاه در خدمت مردم عزیزمان بودند. سه ایستگاه که در مبادی مرزی استان با سایر استان‌ها است، همچنان به خدمت‌رسانی مشغول هستند.

جعفری اظهار کرد: تاکنون ۹۱ محله و روستا توسط بسیجیان در چندین مرحله گندزدایی و ضدعفونی شده‌اند. ۲۷۲ میلیون ریال توسط ۲۴۰ نفر از بسیجیان از خیرین جهت این کار جمع‌آوری شده است. چهار هزار و 42 بسته بهداشتی جمعا به مبلغ سه میلیارد و ۵۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال و دو هزار و 408 بسته معیشتی جمعا به مبلغ سه میلیارد و ۳۸۶ میلیون ریال بین افراد توزیع شده است. 
 
وی گفت: ۸۴ نفر از بسیجیان در بحث غربالگری با شبکه بهداشت و درمان لامرد همکاری داشتند. از هر پایگاه مقاومت یک نفر توسط اداره بهداشت آموزش دیده تا در مواجهه با ویروس کرونا در محلات خود کارهای پیشگیرانه و همکاری لازم را داشته باشند.

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha