جزء‌خوانی قرآن در امامزاده حسین(ع) قزوین به صورت مجازی
کد خبر: 3892980
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
در ماه رمضان صورت می‌گیرد؛

جزء‌خوانی قرآن در امامزاده حسین(ع) قزوین به صورت مجازی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در ضیافت الهی رمضان پیگیر جزء‌خوانی قرآن در امامزاده حسین(ع) و 3 بقعه متبرکه دیگر با همکاری صداوسیما به‌صورت مجازی هستیم.

آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآنی از اول ماه رمضان/ بقاع متبرکه تا 15 اردیبهشت تعطیل است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اشاره به شروع ماه رمضان اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا محافل و مراکز دینی تا نیمه اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

وی افزود: امید است از نیمه دوم اردیبهشت طبق آنچه در پروتکل بازگشایی اماکن مقدسه در حال تهیه است شاهد بازگشایی برخی اماکن مذهبی با شرایط محدود و خاص و بدون برنامه عمومی و با رعایت نکات بهداشتی باشیم.

حجت‌الاسلام مجیدی تصریح کرد: در ضیافت الهی رمضان پیگیر جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده حسین(ع) و سه بقعه متبرکه دیگر با همکاری صداوسیما به‌صورت مجازی هستیم، همچنین این برنامه در گروه‌های مختلف که توسط خود بقاع تهیه شده پخش خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: ثبت‌نام مسابقات بین‌المللی قرآن کریم قرار بود در فروردین‌ماه برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ملغی شده و هنوز تاریخ بعدی آن برگزاری آن مشخص نشده است با این حال برای اینکه از روند برگزاری مسابقات قرآنی عقب نیفتیم تصمیم بر آن است که ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات از اول ماه مبارک رمضان شروع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این مسابقات به‌صورت اینترنتی از تاریخ ششم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا 16خرداد ادامه خواهد داشت و برگزاری آن هم به‌صورت شهرستانی و منطقه‌ای خواهد بود.

وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات خواهران در هشت رشته و برادران در 10 رشته می‌توانند شرکت کنند که از جمله رشته‌های این مسابقات می‌توان به رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن، ترتیل، تحقیق، اذان، دعاخوانی، همسرایی و همخوانی قرآن و تفسیر عمومی قرآن کریم اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مجیدی در پایان اعلام کرد: یکی از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه استان این است که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی در ماه رمضان برنامه‌ای مفرح قرآنی همراه با ضیافت افطاری در یکی از بیمارستان‌ها انجام شود.

انتهای پیام
captcha