ظرفیت جهاد دانشگاهی برای هم‌افزایی در موضوع اشتغال
کد خبر: 3899380
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
راستینه تاکید کرد:

ظرفیت جهاد دانشگاهی برای هم‌افزایی در موضوع اشتغال

منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی در چهارمحال و بختیاری برای استفاده از ظرفیت‌ها نداشتن یک مدل اجرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی اشتغال است که جهاد دانشگاهی می‌تواند یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در موضوع اشتغال ایجاد کند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، احمد راستینه، منتخب مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در بازدید از جهاد دانشگاهی استان در جمع رئیس و اعضای این نهاد انقلابی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری کارهای بزرگی در سطح کشور انجام داده است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در برابر سلسسه تحریم‌های دشمن رویش‌های بزرگ علمی از جمله پژوهشگاه رویان را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: دشمنان برای ضربه زدن به کشور تحریم‌های متعددی در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، دارویی و غذایی را وضع کردند و در همین راستا توجیهاتی را دارند، بنابراین در این مقطع باید جهت‌گیری‌های ما مقابله با دشمن و خنثی‌سازی اقدامات آن‌ها باشد.

راستینه عدم وابستگی به بودجه دولتی را از مهم‌ترین مزیت‌های جهاددانشگاهی عنوان و بیان کرد: دولت باید خدمات خود را برون‌سپاری کند و نقش تصدی‌گری نداشته باشد.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه موضوع ایجاد اشتغال یکی از چالش‌های اصلی در کشور و استان است، یادآور شد: ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در استان وجود دارد که باید در وهله اول این ظرفیت‌ها شناخته شود.

وی عنوان کرد: مشکل اصلی در چهارمحال و بختیاری برای استفاده از ظرفیت‌ها نداشتن یک مدل اجرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های متولی اشتغال است که جهاد دانشگاهی می‌تواند یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در موضوع اشتغال ایجاد و از انجام کارهای جزیره‌ای جلوگیری کند.

راستینه با اشاره به اجرای طرح‌های مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی، گفت: مشکل اصلی ما در اشتغال نداشتن مهارت است که جهاد دانشگاهی می‌تواند مدل‌های موفق اشتغال را ترویج کند.

منتخب مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که مطالبات جهاددانشگاهی در سطح ملی و استانی پیگیری شود.

در ادامه سیروس رضایی رئیس جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکلات مالی برای انجام کارهای پژوهشی، اظهار کرد: منابع مالی محدود گاها موجب می‌شود نتوانیم طرح‌ها و خدمات پژوهشی را در استان به سرانجام برسانیم.

وی در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه های آموزشی ، پژوهشی و فرهنگی توضیح داد: با استفاده از ظرفیت های ارزشمندی که در این نهاد انقلابی وجود دارد می توان به پیشرفت و توسعه استان و کمک شایانی به جامعه و سایر دستگاه‌ها ارائه کرد.

رضایی گفت: همچنین در راستای ایجاد اشتغال و ترویج فرهنگ کارآفرینی اقدام به ایجاد شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در استان کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: برای ارائه الگوی موفق کشت گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت عظیم پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور در حال رایزنی با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برای کشت گیاهان دارویی در اراضی کشاورزی موقوفه هستیم.

رضایی تاکید کرد : چند طرح پژوهشی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از جمله بادام ، ماهیان سردابی، گردشگری و خدمات تخصصی پزشکی در حال پیگیری است که برای تحقق این اقدامات پژوهشی در استان نیازمند حمایت جدی مسئولان به خصوص مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام
captcha