ابراز پایبندی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی به معامله قرن
کد خبر: 3900187
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

ابراز پایبندی وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی به معامله قرن

بنی گانتس، وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد با تمام توان به طرح آمریکایی معامله قرن پایبند خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز رسانه‌ای فلسطین،  «بنی گانتس»، وزیر جدید جنگ رژیم صهیونیستی  امروز (سه شنبه) در سخنانی از طرح به اصطلاح صلح رئیس‌جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» حمایت و بر پایبندی خود نسبت به اجرای کامل آن تأکید کرد.
 
گانتس امروز در مراسم معارفه خود در مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو  تأکید کرد که از تمام توان خود برای اجرایی شدن کامل طرح معامله قرن استفاده خواهد کرد.
 
دونالد ترامپ ۸ بهمن ماه سال گذشته همراه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح خود موسوم به معامله قرن اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه اسرائیل می‌داند و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح می‌کند.

این طرح همچنین شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و بخش‌های دیگر این منطقه را به سرزمین‌های اشغالی الحاق می‌کند و حق بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خود را سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تأکید می‌کند.

طرح ضدفلسطینی معامله قرن تاکنون با مخالفت‌های شدید کشورهای عربی، اسلامی، سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی، اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای جهان روبه رو شده است.

پیش‌بینی می‌شود که رژیم صهیونیستی در این گام بیش از ۳۰ درصد از خاک کرانه باختری را اشغال و به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

این تصمیم تل‌آویو مخالفت شدید گروه‌های فلسطینی و سازمان‌های جهانی از جمله اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد را در پی داشته‌است.
انتهای پیام
captcha