اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان در کرمان
کد خبر: 3905334
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
از سوی بسیج اصناف و بازاریان تهران انجام می‌شود؛

اهدای بسته‌های معیشتی به نیازمندان در کرمان

فرمانده بسیج اصناف و بازاریان تهران از اجرای سومین مرحله کمک‌های مؤمنانه در قالب اهدای یک هزار بسته حمایتی به نیازمندان شهرستان‌ها و روستاهای محروم جنوب استان کرمان خبر داد.

سرهنگ پاسدار مجید طلوعی، فرمانده بسیج اصناف و بازاریان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا با اشاره به اجرای سومین مرحله کمک‌های مؤمنانه طی روزهای آینده، گفت: در ادامه روند اجرای رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه با آغاز شیوع بیماری کرونا، سومین مرحله این رزمایش در قالب ارسال یک هزار بسته حمایتی به شهرستان‌ها و روستاهای محروم جنوب استان کرمان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این بسته‌های حمایتی با مشارکت بازاریان و اصناف مناطق شوش و کیانشهر به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان تهیه شده است، افزود: قرارگاه فرهنگی شهید همدانی با هدف انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه کیانشهر(محلات شوش، مظاهر شرقی و غربی، مطهری و کیانشهر) راه‌اندازی شده است که با شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های این قرارگاه در مسیر خدمات‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از این بیماری و دیگر اقدامات جهادی، قرار گرفت.

فرمانده حوزه بسیج ۳۲۷ سید‌الشهدا(ع) ادامه داد: ضد‌عفونی معابر، توزیع هزاران پک ضدعفونی و ماسک و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش مواسات و همدلی، میان خانوارهای نیازمند از جمله اقدامات این قرار فرهنگی است و همچنان توزیع بسته‌های معیشتی ادامه خواهد داشت.

وی رسیدگی به بیرون‌خواب‌ها و کنترل و نظارت بر نکات بهداشتی آنها را از دیگر اقدامات این قرارگاه فرهنگی و جهادی برشمرد و گفت: متأسفانه مناطق کیانشهر و شوش به دلیل آمار بالای معتادان، جایگاه خوبی ندارند و تعداد بیرون‌خواب‌ها با افزایش قابل توجهی روبرو است که با شیوع بیماری کرونا و وجود بیماری‌های عفونی و زمینه‌ای در این افراد، لازم بود دقت نظر بیشتری نسبت به این افراد وجود داشته باشد به همین منظور با کمک نیروهای جهادی سعی کردیم با توزیع اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده و همچنین غذای گرم میان این افراد گام مثبتی در این مسیر برداریم.

طلوعی همکاری مساجد را در این بازه زمانی از مصادیق همدلی برشمرد و گفت: در کنار مردم عزیز و شریف مناطق شوش، کیانشهر و سایر محلات، نقش مساجد از جمله مسجد جامع حضرت رقیه(س)، مسجد شهید بهشتی، مسجد امام رضا(ع) و سایر مساجد را نمی‌توان نادیده گرفت که لازم است از همین جا از همه آنها و به ویژه ائمه جماعت این مساجد تقدیر و تشکر داشته باشیم.

یادآور می‌شود، بسیج بازاریان و اصناف استان تهران در حال حاضر طرح تهیه ۱۱۰ جهیزیه ویژه زوج‌های تحت پوشش را در دست اقدام دارد که تاکنون پنج سری از این جهیزیه‌ها خریداری و به خانواده‌های مشمول این طرح اهدا شده است.

علی مشیری‌نیا
انتهای پیام
captcha