علت اصلی همه مشکلات ما دوری از قرآن است
کد خبر: 3908203
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

علت اصلی همه مشکلات ما دوری از قرآن است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: قرآن معجزه جاودان پیامبر اسلام است و مملکت ما مملکت قرآنی است، قرآن نجات‌دهنده بشریت در دوران کنونی است و می‌توان گفت علت اصلی همه مشکلات ما دوری از قرآن است.

علت اصلی همه مشکلات ما دوری از قرآن است

به گزارش ایکنا از قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز ۱۲ تیر در شبستان امام علی (ع) مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی پویایی خوبی در استان ایجاد کرده است و امیدوارم نتیجه آن را در سطح جامعه نیز ببینیم.

وی افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد مصوبات شورا اجرایی شده یا در حال انجام است، با توجه به اهمیت قرآن و فعالیت‌های قرآنی در این جلسه به هماهنگی برنامه‌های توسعه و تقویت فرهنگی قرآن می‌پردازیم و نگاهی به دستاوردهای چهل ساله انقلاب می‌اندازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای انقلاب اسلامی است که در همه حوزه‌ها تاثیر گذاشته، دفاع جانانه‌ای که شهدا داشتند نباید فراموش شود.

وی افزود: در حال حاضر نسل چهارم و پنجم انقلاب اسلامی خاطره‌ای از دوران انقلاب ندارند، باید برنامه به گونه‌ای باشد که یاد و خاطر شهدا فراموش نشود، اگر به شرایط دوران دفاع مقدس نگاه کنیم متوجه می‌شویم که سبک زندگی قرآنی در آن دوران جاری بوده است.

اسماعیلی بیان کرد: در دفاع مقدس بسیار از فرهنگ‌ها مثل مواسات، اخلاق گرایی، انسان ‌دوستی وجود داشته و اعتقاد در دوران مقدس متبلور بوده است، ما نیز باید این سبک زندگی را حفظ و سعی کنیم همان ایثار و از خودگذشتگی را زنده نگه داریم.

وی تاکید کرد: اخلاق، از خودگذشتگی و ایثار حلقه مفقوده ما در عصر معاصر است، اگر بتوانیم روح ایثار را احیا کنیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، در شرایط کنونی باید نگاه فرهنگی به دفاع مقدس داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: وصیت نامه شهدا الگویی برای سبک زندگی ما است، خاطرات شهدا می‌تواند درس بزرگی برای جوانان ما باشد باید از این گنجینه‌ها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قرآن معجزه جاودان پیامبر اسلام است و مملکت ما مملکت قرآنی است، قرآن نجات‌دهنده بشریت در دوران کنونی است و می‌توان گفت علت اصلی همه مشکلات ما دوری از قرآن است.

اسماعیلی بیان کرد: تنها راه بشریت بازگشت به قرآن است بنابراین ترویج آموزه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف حائز اهمیت است و باید به صورت جدی آن را پیگیری و اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته شورای توسعه قرآنی به صورت مستقل فعالیت می‌کرد که بعد از مدتی ذیل شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت، پیشنهاد میشود کارگروه قرآنی زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی استان ایجاد کنیم تا بتوانیم گام‌های موثری در این حوزه برداریم.

انتهای پیام
captcha