پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی، نیازمند حمایت همه جانبه استانی و ملی است
کد خبر: 3910960
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی، نیازمند حمایت همه جانبه استانی و ملی است

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان نه تنها برای شهرستان مهدیشهر و منطقه، بلکه برای استان سمنان یک برند است گفت: این به خاطر جایگاه علمی، پژوهشی و آموزشی این پژوهشکده است و لذا نیازمند حمایت همه جانبه اعم از استانی و ملی است.

پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی، نیازمند حمایت همه جانبه استانی و ملی است

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه عصر روز گذشته 26 تیر به اتفاق فرماندار مهدیشهر، رئیس جهاددانشگاهی استان و جمعی از مسوولین شهرستان از پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در این شهرستان بازدید و بر ضرورت حمایت و پشتیبانی همه جانبه از این پروژه تأکید کرد.

وی ضمن تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای عظیم و ارزشمند پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در کشور و ضمن تجلیل از خدمات ارزشمند دکتر کاظمی آشتیانی از بنیان گذاران رویان در کشور اظهار کرد: مجموعه کارها و خدمات پژوهشی، علمی و آموزشی که در مجموعه رویان در حال انجام است، پس از فعالیت‌های هسته‌ای، مهمترین و کاربردی ترین کارها است و لذا این پروژه نیز در استان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان نه تنها برای شهرستان مهدیشهر و منطقه، بلکه برای استان سمنان یک برند است متذکر شد: این به خاطر جایگاه علمی، پژوهشی و آموزشی این پژوهشکده است و لذا نیازمند حمایت همه جانبه اعم از استانی و ملی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم ادامه داد: پروژه پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر برای آینده استان، آینده پژوهشی، علمی و تحقیقاتی استان و منطقه بسیار مهم و کاربردی است، که کمک به این پروژه کمک به نسل انسانیت و بشر است زیرا مجموعه علمی و تحقیقاتی رویان در کشور در حال خدمت به نسل انسانیت و بشر است.

گلرو با تاکید بر اینکه قطعاً مأموریت پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی استان یک مأموریت فرا شهرستانی و فرا استانی است و برای کل منطقه و بخش مهمی از کشور قدرت مانور دارد یادآ/ور شد»: لازم است ابتدای کار همکاران جهاددانشگاهی استان یک نقشه راه برای این پروژه ترسیم و تدوین کنند که قطعاً تا کنون این کار انجام شده و مجموعه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز برای پیشرفت این پروژه پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی استان نیز با اشاره به اینکه مأموریتی که برای پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در نظر گرفته شده یک مأموریت فرا منطقه‌ای و استانی است گفت: پروژه رویان یک مرکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی و همچنین فرهنگی در منطقه خواهد بود.

وی افزود: پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است که در مساحتی بالغ بر 18 هزار متر مربع و با کمک و حمایت همه جانبه مجموعه استان سمنان در حال ساخت است.

رییس جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه فعالیت این پروژه در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی کشور و استانداری سمنان در ابتدای دولت تدبیر و امید شتاب گرفت، افزود: برای تکمیل و تجهیز این پروژه 8 میلیارد تومان در آخرین سفر دولت تدبیر و امید به استان سمنان، مصوب شد ولی تا کنون اختصاص پیدا نکرده است، امیدواریم با کمک مسوولین استان و شهرستان و پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات لازم اختصاص پیدا کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر برای تجهیز ساختمان‌ها و افتتاح فاز اول پروژه رویان در شهرستان مهدیشهر نزدیک به 20 میلیارد تومان اعتبار لازم است گفت: این موضوع عزم همگانی و حمایت و وفاق همه جانبه را می‌طلبد.

انتهای پیام
captcha