نقش جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3911235
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

نقش جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مبنای تشکیل نهادهای انقلابی که به دستور بنیان‌گذار انقلاب اسلامی تاسیس شدند، احیای ارزش‌های فرهنگی است، گفت: در این راستا جهاددانشگاهی که به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد، نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارد.

نیازیآیت‌الله هاشم نیازی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به تاسیس جهاد دانشگاهی به‌عنوان یکی‌از نهادهای برخاسته از دل انقلاب، اظهارکرد: نهادهایی هم‌چون جهاد دانشگاهی که مؤسس و پایه‌ریز آن بنیانگذار انقلاب اسلامی بوده است به‌دنبال احیای ارزش‌های فرهنگی هستند.

وی به اخلاص و انگیزه مؤسس نهادهای انقلابی یعنی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی برکات فراوانی برای نظام داشته و موجب اقتدار و ماندگاری و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

نیازی با یادآوری این مطلب که آن‌چه نصیب ما می‌شود و هر آن‌چه باعث فخر و مباهات ماست افتخاراتی است که برخاسته از نهادهای انقلابی است، خاطرنشان کرد: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با توجه به ساختارهای نظام و ضرورت نیازهای انقلاب با مهندسی قوی دستور تشکیل نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی را دادند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه بیشتر نهادهای انقلابی به مشکلات مردم، ادامه داد: نهادهای انقلابی انگیزه و اخلاص بیشتری برای حل مشکلات مردم و اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی کشور به فداکاری‌ها و جان فشانی‌های مردم اشاره کرد و گفت: امروز مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب فداکاری می‌کنند و امیدواریم با تدابیر نهادهای انقلابی در طول مسیر انقلاب مشکلات در شرایط کنونی کشور حل شود.

جهاددانشگاهی؛ میراث بزرگ انقلاب

نیازی با بیان این‌که ساختارهای انقلاب اسلامی ایران به نهادهای انقلابی نیز در زمره این ساختارها هستند کاملاً اساسی مبنایی و مهندسی شده هستند، خاطرنشان کرد: اگر مشکلاتی نیز وجود دارد موردی هستند و گاهی مشکلات از روی اشتباهات فردی حاصل می‌شود بدین معنا که نباید به سبب وجود یک مشکل ساختارهای نظام را زیر سؤال برد.

نماینده مردم خوی لرستان در مجلس خبرگان رهبری به انگیزه الهی ساختار نهادهای انقلابی اشاره کرد و با بیان این‌که مبنای تشکیل ساختارهای انقلابی انگیزه الهی بوده است، اضافه کرد: همواره در طول انقلاب افراد ناسالم نیز وجود داشته اند اما این‌ها نمی‌تواند تاثیری در راه اهداف انقلاب که تمدن نوین اسلامی است داشته باشند این در حالی‌است که ملت ایران اسلامی همواره همراه و همگام با نظام و رهبری هستند.

وی نهادهای انقلابی جهاد دانشگاهی را یکی از از میراث‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: جهاد دانشگاهی دستاوردهای علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی فراوانی برای نظام اسلامی ایران داشته و نقش مهمی در ایجاد اشتغال جوانان داشته است و باید این رسالت خود را با افتخار ادامه دهد.

نیازی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر نهادهای انقلابی به جامه عمل پوشاندن، تبیین و عملیاتی نمودن بیانیه «گام دوم انقلاب»، افزود: امروز جهاد دانشگاهی می‌تواند در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب ورود کرده و نقش بسزایی را ایفا کند.

عضو مجلس عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امروز ایران اسلامی در رده ۱۴ تا ۱۷ اقتصاد جهان قرار دارد، افزود: با وجود مشکلات و تحریم‌ها اما شاهد اذعان دشمنان به قدرت ایران اسلامی هستیم و این اقتدار باعث ایجاد مقاومت در دل مردم می‌شود کمااینکه جهاد دانشگاهی نیز باید در رفع تحریم‌ها و توجه به تولید داخل برنامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha