تعلیق جلسات قرآن و آموزش‌های دینی در مساجد ادلب به دلیل کرونا
کد خبر: 3911810
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

تعلیق جلسات قرآن و آموزش‌های دینی در مساجد ادلب به دلیل کرونا

دولت نجات که در مناطق تحت سلطه هیئت تحریر الشام در استان ادلب سوریه حکومت می‌کند، تدابیر سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اتخاذ کرده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عنب بلدی»، دولت نجات در استان ادلب سوریه در بخشنامه‌ای به وزارت اوقاف اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا، تمامی جلسات قرآن و آموزش‌های دینی در مساجد تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درخواهد آمد.
 
در این بخشنامه، امامان جماعت، خطیبان و نمازگزاران، به رعایت اقدامات پیشگیرانه که از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط صادر شده است، ملزم شدند.
 
نمازگزاران نیز باید از ماسک استفاده کرده، قبل و بعد از نماز از مصافحه و دست دادن خودداری کنند و اگر علائم سرماخوردگی دارند به مساجد وارد نشوند.
 
دولت نجات پیش‌تر از همه وزارتخانه‌ها و ادارات وابسته به آنها خواسته بود که از تمامی فعالیت‌ها و تجمعات در سالن‌های عمومی و خصوصی جلوگیری کرده و استخرهای عمومی، پارک‌های بازی کودکان و پارک‌های عمومی بسته شوند.
 
بر این اساس،‌ گذرگاه‌های حد فاصل میان دو استان ادلب و حلب در شمال غربی سوریه از 17 ژوئیه (27 تیرماه) تا اطلاع ثانوی بسته شده‌اند اما سایر معابر فقط برای نظامیان باز خواهند بود.
 
نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در مناطق تحت سلطه هیئت تحریر الشام در شمال سوریه، در 9 ژوئیه (19 تیرماه) به ثبت رسید و شمار مبتلایان تا کنون به 13 مورد رسیده است.
 
دولت نجات در نوامبر 2017 در شمال سوریه با 11 وزارتخانه به ریاست محمد الشیخ آغاز به کار کرد. این دولت بر بسیاری از مؤسسات مردمی و خدماتی به ویژه در ادلب و اطراف لاذقیه و حماه تسلط دارد. اخیراً نیز دولت موقت جدید وابسته به ائتلاف سوری و ترکیه تشکیل شده است تا جایگزین دولت نجات در شمال سوریه شود.
انتهای پیام
captcha