جهاد دانشگاهی؛ فرصتی برای آزمایش یافته‌های علمی دانشجویان
کد خبر: 3911941
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

جهاد دانشگاهی؛ فرصتی برای آزمایش یافته‌های علمی دانشجویان

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه باید ارتباطی تنگاتنگ بین دانشگاه، جهاددانشگاهی و دانشجویان در همان دوران تحصیل وجود داشته باشد، گفت: این نهاد فرصت مناسبی است که دانشجویان در آن می‌توانند هنر، علم و یافته‌های علمی و پژوهشی خود را مورد آزمایش قرار دهند که در نهایت قطعاً بازدهی قابل توجهی خواهد داشت و جامعه از آن منتفع می‌شود.

جهاد دانشگاهی؛ فرصتی برای آزمایش یافته‌های علمی دانشجویانحجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه شاکله اصلی جهاددانشگاهی مسئله دانشگاه و داشتن پیوست فرهنگی است، اظهار کرد: اکنون نیز فعالان این عرصه با توجه به شرایط جامعه باید این دو مقوله را در اولویت کار خود قرار داده و پرداختن بدان را فراموش نکنند.
وی با اشاره به اینکه این نهاد از دو مقوله «جهاد» و «دانشگاه» برخوردار است، ادامه داد: در بُعد جهاد، باید در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها روحیه جهادی در آن مجموعه وجود داشته باشد و در بُعد دانشگاهی نیز باید از وجود جوانان تحصیلکرده، مؤمن، متعهد، زبده و متخصص بهره بگیرند تا بتوانند به اهداف متعالی تعریف شده برای جامعه و این نهاد دست یابند.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد مردمی و غیربومی معرفی شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود این روحیه مردمی و جهادی در بین قشر جوان و زبده در کلیه امور فرهنگی، اجتماعی و کارآفرینی دنبال شده و در دستور کار قرار بگیرد.
وی در مورد گستردگی و تنوع خدمات جهاددانشگاهی در سطح کشور و ضرورت استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت آن در جامعه، بیان کرد: اساس شکل گیری جهاددانشگاهی وجود جوانان متخصص و متعهد است و خوشبختانه این نهاد از این ظرفیت به معنای واقعی کلمه برخوردار است.
برقراری با تأکید بر اینکه باید آغوش جهاد دانشگاهی به روی جوانان با استعداد و متعهد باز باشد، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی یک ظرفیت بالقوه و آنی است که باید مسئولان از توانمندی و پتانسیل علمی دانشجویان فعال در این نهاد در اسرع وقت استفاده کرده و آن را به منصه ظهور برسانند.
امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه باید از ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه، جهاددانشگاهی و دانشجویان در همان دوران تحصیل بهترین استفاده را کنیم، گفت: این نهاد فرصت مناسبی است که دانشجویان در آن می توانند هنر، علم و یافته‌های علمی و پژوهشی خود را مورد آزمایش قرار دهند که در نهایت قطعاً بازدهی قابل توجهی خواهد داشت و جامعه از آن منتفع می‌شود.

انتهای پیام
captcha