‌ضرورت ورود جدی جهاد دانشگاهی به «فناوری‌های نوین یا های‌تک»
کد خبر: 3912577
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

‌ضرورت ورود جدی جهاد دانشگاهی به «فناوری‌های نوین یا های‌تک»

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب با محوریت توانمندسازی جوانان در عرصه‌های گوناگون علمی می‌تواند ظرفیت‌های مضاعفی را در حوزه‌های علمی و پژوهشی فراهم آورد «فناوری‌های نوین یا های‌تک» از جمله زمینه‌هایی که مستعد ورود و حضور جدی جهاد دانشگاهی به آن است.

‌ضرورت ورود جدی جهاد دانشگاهی به «فناوری‌های نوین یا های‌تک»نصراله عرفانی، معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: تأسیس نهادهای انقلابی از جمله جهاد دانشگاهی در پاسخ به نیازهای روز جامعه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در راستای ضروت انجام کار جهادی در دانشگاه‌ها، تأسیس شده است، گفت: در دوره فعالیت این نهاد انقلابی در عرصه‌های مختلف، شاهد دانش‌افزایی، نوآوری و ابتکار و اختراع در بدنه دانشگاه‌ها به صورت یک کار جهادی بوده‌ایم.
عرفانی اضافه کرد: تألیف کتاب‌های دانشگاهی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مهارت افزایی، انجام تحقیقات بنیادی و ملی، تیم سازی برای ایده پردازی، نوآوری، ابتکار و اختراع نمونه‌هایی از اقدامات درخشان جهاد دانشگاهی است.
معاون دانشگاه پیام نور استان ادامه داد: در طول فعالیت جهاد دانشگاهی، شاهد یک جهش علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌ها بوده‌ایم که این مهم به همت جهادگران گستره دانش و پژوهش صورت گرفته است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم ماحصل تلاش‌های علمی این مجموعه انقلابی و جهادی را جمع‌بندی کنیم باید بگوییم، جهاد دانشگاهی توانسته رتبه 16 علمی در دنیا و رتبه 1 منطقه در حوزه تولید علم و دانش را از آن خود کند که این مهم به همت جمعی از دانشگاهیان به صورت اقدامات جهادی در محیط‌های دانشگاهی صورت گرفته است.
عرفانی اشاره‌ای به چشم‌انداز جهاد دانشگاهی در گام دوم انقلاب داشت و گفت: جهاد دانشگاهی با محوریت توانمند سازی جوانان در عرصه‌های گوناگون علمی و بهره گیری از ظرفیت و استعدادهای جوانان انقلابی می‌تواند ظرفیت‌های مضاعفی را در حوزه‌های علمی فراهم آورد.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان همدان گفت: این نهاد انقلابی در ذیل انجام این اقدامات، شاهد برکات بسیاری در حوزه جهش علم، خودکفایی و استقلال کشور در زمینه‌های مختلف خواهد بود.
این پژوهشگر برتر کشوری ابراز کرد: از جمله زمینه‌هایی که مستعد ورود و حضور جدی جهاد دانشگاهی به آن است، «فناوری‌های نوین یا های‌تک»، «زیست شناسی مولکولی»، «انرژی هسته‌ای»، «سلول‌های بنیادی» و سایر عرصه‌‌های پژوهشی و صنعتی به روز است.
عرفانی ادامه داد: دانشگاه پیام‌نور استان، واحد مستقل جهاد دانشگاهی وجود ندارد اما ارتباطات این دو مجموعه در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی به صورت نزدیک و در تعامل با دو یکدیگر در حال انجام است که به طور ویژه تعاملات دو مجموعه در زمینه‌های «کارآفرینی» و «صنعت» قابل ذکر است.
این استاد دانشگاه گفت: برگزاری «ایده پارک»، تأسیس مراکز رشد و کانون‌های نوآوری از نمونه‌های همکاری مشترک دانشگاه پیام نور استان همدان، پارک علم و فنآوری، جهاددانشگاهی و سایر نهادهای دانشگاهی است.

انتهای پیام
captcha