دنباله ماجرای وقف دماوند در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3913170
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

دنباله ماجرای وقف دماوند در صفحات معارفی رسانه‌ها

«همه ماجرای وقف قله دماوند» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 7 مرداد، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز سه خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «همه ماجرای وقف قله دماوند» آمده است: حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف استان مازندران در خصوص این موقوفه گفت: موقوفه‌ای که درباره آن صحبت می‌شود، مربوط به روستای ملار از توابع بخش لاریجان، شهرستان آمل استان مازندران است که سال ۱۳۰۲ برای آبادانی روستا و عزاداری سیدالشهدا (ع) وقف شده و یک قسمت آن هم برای تعمیرات حمام روستا وقف شده که به دلیل از بین رفتن این حمام، در ادامه اهالی، گواهی مصرف آن برای آبادانی روستا را گرفته‌اند. پس از وقف این زمین از سوی اهالی و مرتع‌داران، در دوران پهلوی اول، این موقوفه تصرف شده و به نام خاندان پهلوی سند می‌خورد تا اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر بازگرداندن موقوفه‌ها، فرایند ثبت این موقوفه هم آغاز می‌شود تا اینکه سال ۱۳۸۲ این موقوفه به ثبت می‌رسد.

حیدری درخصوص فاصله این موقوفه با کوه دماوند گفت: این موقوفه در روستای ملار لاریجان واقع شده و از آنجا تا کوه‌ دماوند حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر فاصله است و عجیب است که عده‌ای می‌گویند این موقوفه شامل کوه دماوند است و حتی بخشی از قله آن را هم شامل می‌شود، البته عجیب اینجاست که دامنه و قله کوه به چه درد می‌خورد که بخواهند آن را وقف کنند. در این خصوص تاکنون هیچ سندی هم رو نشده که نشان دهد طی آن قله دماوند وقف شده است، اما متأسفانه طی روزهای اخیر مدام شاهد این هستیم که افراد و طیف‌های مختلف به این موضوع دامن می‌زنند. همچنین در این موقوفه یک معدن پوکه وجود دارد که دارای ارزش بالایی است و احتمالاً همه این جنجال‌های دروغین برای تصاحب این معدن است.

دو خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ریشه همه بدبینی‌ها در کلام و سیره امام باقر‌(ع)» و «ترتیل صفحه ۴۳۴ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز مثل همیشه پر کار بوده و تعداد 18 خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. در خبری با عنوان «‌شرکت‌کنندگان آزمون اعطای مدرک به حافظان کارت ورود به جلسه را دریافت کنند» آمده است: توزیع کارت ورود به جلسه پانزدهمین آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم آغاز شده و تا زمان برگزاری آزمون نیز ادامه خواهد داشت. مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن پس از اینکه به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور چندبار به تعویق افتاد، جمعه، 10 مردادماه، ساعت 9 به‌صورت همزمان از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم در سراسر کشور برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان برای دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند تا پنجشنبه، نهم مردادماه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن‌الکریم (تلاوت) مراجعه کنند.

با توجه به اینکه ممکن است نشانی برخی حوزه‌های آزمون تغییر کرده باشد، حافظانی که پیش از این، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده‌اند نیز باید مجدداً وارد سایت شده و کارت ورود جدید را دریافت کنند. یادآور می‌شود، در محل برگزاری آزمون‌ها، پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به طور کامل رعایت می‌شود.

17 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «‌شرح حدیث امام باقر(ع) از سوی رهبر انقلاب: عمر مثل سایه است»، «سه منّت و سه فرصت بزرگ خدا در کلام امام باقر(ع)»، «حسرت وا مسلما بر سنت ۱۲۰ ساله حاج مرزوق»، «روشنگری امام باقر(ع) به زوال فرقه‌های منحرف انجامید»، «محور سعادت و شقاوت از نگاه امام باقر(ع)»، «تلاش‌های امام باقر‌(ع) برای احیای مکتب فکری اسلام و افول بنی‌امیه»، «وعاظ و سخنرانان شاخص با وزیر بهداشت گفت‌وگو می‌کنند»، «نماهنگ| باقرالعلوم(ع)»، «بلایای آخرالزمانی و ویژگی یاوران ظهور در بیان امام باقر (ع)/ اهل غلوّ در نگاه امام پنجم»، «لغو مراسم مسلمیه هیئت رزمندگان سختگیرانه بود/ باید به الگوی مناسب برسیم»، «در حق علی‌بن‌محمدباقر(ع) کوتاهی کردیم/ بزرگ‌ترین اردوگاه حوزه‌های علمیه باید در کنار این امامزاده باشد»، «پوستر| فانوس نجات+عکس»، «حجت‌الاسلام انصاریان دعای عرفه را در حسینیه هدایت می‌خواند»، «نماهنگ| ای بقیع گریه کن با نوای میثم مطیعی »، «زوایایی از زندگی نوه مشترک امام حسن و امام حسین(ع)/ رسول خدا(ص) چه لقبی به امام پنجم دادند؟»، «از فرصت عرفه و غدیر برای رسیدن به یک محرم باشکوه استفاده کنیم» و «آشنایی با اسرار عناوین کعبه/ چرا به کعبه، بیت‌الله الحرام گفته می‌شود؟» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز یک خبر با عنوان «آیا مراسم حج پیش از این‌هم لغو شده بود؟» منتشر کرده است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر امروز هیچ خبری منتشر نکرده است.

میزان

«چند نكته مهم پيرامون تحول فرهنگى و سيره علمى امام باقر‌(ع)» عنوان تنها خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان

سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «‌پنج توصیه سفارش شده از امام باقر‌(ع) برای مدیریت رفتار»، «علت اختلاف میان والدین و فرزند را در روایات امام باقر(ع) بخوانید/ تربیت‌ موثر از نگاه امام پنجم» و «عاقبت شخص از خود راضی در کلام امام هادی(ع)» هستند.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز امروز پنج خبر با عنوان «پلاک‌های منتهی به قله دماوند ملی است/ عرصه ملی قابل وقف نیست»، «کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بستر مناسبی برای ارایه تغذیه فکری به مسلمانان شبه‌قاره هند است»، «پخش دعای عرفه از ۸ شبکه تلویزیونی»، «ممنوعیت رفت و آمد در عراق همزمان با عید قربان» و «‌شامام باقر(ع) ترکیب دنیاداری و دین‌داری را به زیباترین شکل نشان دادند» منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha