جهاددانشگاهی در مدار موفقیت / ضرورت تبیین حقایق انقلاب در دانشگاه‌ها
کد خبر: 3914538
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

جهاددانشگاهی در مدار موفقیت / ضرورت تبیین حقایق انقلاب در دانشگاه‌ها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی، بیان کرد: امروز مسئولیت این نهاد سنگین‌تر از اوایل انقلاب است. از این جهت که هجمه استحاله انقلاب و دستاورد‌های آن امروز در دانشگاه‌ها بیشتر دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: همان‌طور كه از نام جهاددانشگاهی مشخص است، كار این نهاد انقلابی خودجوش و ایثارگرانه است و از ابتدای تأسیس تاكنون براساس نیازها فعالیت داشته و دارد.

وی با بیان اینكه جهاددانشگاهی جزو نهادهایی است كه ضرورت به وجود آمدنش از ابتدای انقلاب اسلامی احساس شد، افزود: این نهاد از همان ابتدا تأثیر بسیار خوبی بر اسلامی‌ كردن دانشگاه‌ها و ساماندهی گروه‌های مختلف انقلابی حول محور ولایت داشته و در برخی موارد از نفوذ گروه‌های چپ و منحرفی كه در دانشگاه‌ها فعالیت داشتند جلوگیری کرده است.

وی به حضور جهاددانشگاهی در جبهه‌ نیز اشاره و بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس این نهاد بسیار خوش درخشید و علاوه بر آن نیز در ارتباط با اعزام دانشجویان انقلابی و معتقد به جبهه‌ها و ترویج فرهنگ دفاع مقدس فعالیت‌ کرد. همچنین باید جهاددانشگاهی را به ‌عنوان یک مركز مهم آموزش عالی ببینیم. این نهاد در علمی و به ‌وز كردن آموزش‌ها و حتی اشتغال‌زایی می‌تواند افراد نخبه و شایسته را در بین فارغ‌التحصیلان شناسایی كند.

رضایی به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد نیز اشاره و بیان کرد: از آنجا كه ماهیت این نهاد فرهنگی است، امروز مسئولیت جهاددانشگاهی نه تنها سبک‌تر و كمتر از ابتدای تأسیس نیست بلكه بسیار سنگین‌تر از اوایل انقلاب است از این جهت كه هجمه استحاله انقلاب و دستاوردهای آن امروز در دانشگاه‌ها بیشتر دیده می‌شود و از آنجا كه جهاددانشگاهی دارای نیروهای مخلص، با انگیزه و شایسته‌ای است تبیین حقایق انقلاب اسلامی به‌ ویژه برای قشر تحصیلكرده و رد مباحث فرهنگ غرب كه متأسفانه امروز در دانشگاه‌ها دیده می‌شود را به خوبی می‌تواند انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینكه جهاددانشگاهی توان اطلاع‌رسانی بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: خبرگزاری ایكنا، مجموعه بسیار ارزشمندی است كه فرهنگ قرآنی را ترویج می‌دهد و همچنین خبرگزاری ایسنا نیز كه دارای مخاطبان علمی و عمومی و خبرگزاری سینا نیز كه خبرگزاری علمی و فرهنگی است هر كدام نقش بسیار مهمی در عرصه اطلاع‌رسانی در جامعه ایفا می‌كنند. امروز وظیفه مهم جهاددانشگاهی این است كه فعالیتهایش بر اساس علم و دانش باشد یعنی كارهای علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگی را بر مبنای علم و دانش روز جلو برد.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود سالروز تأسیس جهاددانشگاهی را به همه كسانی كه در این نهاد مشغول به فعالیت هستند تبریک گفت و ابراز امیدواری كرد كه جهاددانشگاهی بتواند بیش از گذشته در مدار موفقیت حركت كند.

انتهای پیام
captcha