ایستگاه‌های صلواتی مجوزدار محرم امسال برپا می‌شوند
کد خبر: 3915363
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵

ایستگاه‌های صلواتی مجوزدار محرم امسال برپا می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید براینکه مراسم ماه محرم امسال در فضای باز برگزار می‌شود، گفت: ایستگاه‌های صلواتی که مجوز دارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند.

ایستگاه‌های صلواتی مجوزدار محرم امسال برپا می‌شوند

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولائی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم طبق پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده در هیأت‌های مذهبی برگزار خواهد شد، در این راستا مراسمات باید در فضای باز برگزار شود.
وی افزود: سعی داریم مراسم‌ها را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم، مراسم محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا نسبت به سال‌های گذشته تفاوت زیادی دارد اما از شکوه آن کم نخواهد شد.
ولائی‌برحق با اشاره به اینکه بهره‌گیری از فضاهای باز در دستورکار هیأت‌های مذهبی قرار گیرد، اظهار کرد: مدارس و فضاهای ورزشی نیز بستر مناسبی برای برگزاری مراسم ماه محرم است.
وی ادامه داد: سقف مراسم‌هایی که در فضای مسقف برگزار می‌شود؛ باید بلند و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه شهرداری‌ها در راستای برگزاری مراسم در پارک‌ها همکاری لازم را داشته باشند، ادامه داد: در صورت داشتن مجوز، هیچ مانعی برای برگزاری ایستگاه‌های صلواتی توسط هیأت مذهبی، وجود ندارد.
وی در پایان تاکید کرد: لازم است با هدف کاهش شیوع ویروس، تعداد جلسات عزاداری‌ افزایش یابد و زمان برگزاری مراسم کاهش یابد، همچنین رعایت مسائل بهداشتی در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha