انحراف در مراسم عزاداری حسینی اصلاح شود
کد خبر: 3917035
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴

انحراف در مراسم عزاداری حسینی اصلاح شود

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا در جامعه این فرصت را ایجاد کرده تا با انحرافات و مسایلی که به غلط وارد عزاداری‌ها شده برخورد و نسبت به اصلاح فرهنگ عزاداری حسینی اقدام شود.

انحراف در مراسم عزاداری حسینی اصلاح شود

به گزارش ایکنا از سمنان،به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد، امیر بینایی، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری، عصر روز گذشته، 26 مرداد ماه در نشست تبیین پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری محرم و صفر با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی استان  اظهار کرد: محرم و عزاداری‌های امسال در شرایط اجتماعی فعلی که تحت تأثیر ویروس کرونا قرار دارد از سه ویژگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه در بعد اجتماعی مهمترین اصل در برگزاری عزاداری‌ها حفظ سلامت مردم است یادآور شد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام محرم و صفر بازی با جان مردم است که در این راستا باید در روزهای عزاداری، آیینی متناسب با نکات بهداشتی ارائه شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس برگزار شود.

به گفته وی در بعد سیاسی با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم و صفر، بهانه دست دشمنان خواهیم داد که بر این اساس شیوع ویروس کرونا در جامعه این فرصت را ایجاد کرده تا با انحرافات و مسایلی که به غلط وارد عزاداری‌ها شده برخورد و نسبت به اصلاح فرهنگ عزاداری حسینی اقدام شود.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری نذر را یکی از سنت‌های ارزشمند برشمرد و گفت: در دین اسلام به آن توجه شده و در ایام محرم باید به فرهنگ نذر و کمک به اقشار بی‌بضاعت جامعه توجه بیشتری شود.

انتهای پیام
captcha