نذورات به سمت تأمین کالاهای ضروری نیازمندان سوق داده شود
کد خبر: 3918097
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
امام جمعه نیمروز:

نذورات به سمت تأمین کالاهای ضروری نیازمندان سوق داده شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی بیان کرد: دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) همه ساله در ایام محرم نذوراتی را بین مردم توزیع می‌کنند که با توجه به شرایط خاص امسال بهتر است توزیع نذورات به سمت تأمین کالاهای ضروری افراد نیازمند سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، 31 مردادماه در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان پس از توصیه به رعایت تقوی و ساماندهی امور زندگی در آستانه ماه محرم درباره ثواب زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و فضیلت عزاداری برای آن حضرت مطالبی بیان کرد.

وی با گرامیداشت هفته دولت که امسال با محرم حسینی مصادف شده است، اظهار کرد: همه ما سربازان ولایت و گوش به امر ولی امر مسلمین هستیم و فرمایشات مقام معظم رهبری برای همه آحاد جامعه فصل‌الخطاب است. همه هیئت‌های مذهبی و متولیان مراسم عزاداری ویژه ایام و لیالی محرم موظف به اجرای دقیق دستورالعمل‌های فرستاده شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند.

امام جمعه نیمروز ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، از آن به عنوان اساس قیام حسینی یاد کرد و افزود: در عزاداری حضرت امام حسین(ع) مهمترین مسئله، بیان فلسفه قیام آن حضرت و پرداختن به معارف دین و معرفی ابعاد مختلف سیره زندگی سراسر درس و آموزه حضرت سیدالشهدا(ع) است. لذا، وعاظ محترم و منبری‌های حضرت امام حسین(ع) توصیه می‌شود، نسبت به این موضوع مهم غفلت نورزند.

حجت‌الاسلام راشکی در پایان سخنان خود اظهار کرد: اکثر مردم ولایتمدار و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع)، در ایام محرم نذوراتی را بین مردم توزیع می‌کنند و هرچه به تاسوعا و عاشورای حسینی نزدیک می‌شویم، حجم این نذورات افزوده می‌شود. با توجه به شرایط خاص امسال بهتر است توزیع نذورات به سمت تأمین کالاهای ضروری افراد نیازمند سوق داده شود.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha