حذف تصویر قرآن از نگاره كتاب درسی قابل پذیرش نیست
کد خبر: 3921883
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

حذف تصویر قرآن از نگاره كتاب درسی قابل پذیرش نیست

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با تأکید بر اینکه مردم نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ حساسیت دارند، بیان کرد: اخیراً تصویر قرآن از روی جلد کتاب کلاس اول دبستان حذف شده است و این همان نگاه غرب‌گرایانه سند ۲۰۳۰ است که در حال اجراست و خواص جامعه باید نسبت به چنین اتفاقاتی واکنش مناسب داشته باشند.

تلاش سردمداران غرب برای ایجاد موج‌های اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی همواره در قالب و شكل‌های مختلفی به خصوص در سال‌های اخیر انجام گرفته است. یكی از این تلاش‌ها تحمیل اجرای سند 2030 در آموزش‌های كشورهای اسلامی به خصوص ایران است.

مقابله با اجرای سند 2030 همواره یكی از دغدغه‌های اصلی نیروهای متدین و دلسوز نظام جمهوری اسلامی بوده است چرا كه حذف معارف و آموزه‌های قرآنی به‌خصوص درباره فرهنگ ایثار و شهادت كه شاكله اصلی یك نظام اسلامی را تشكیل می‌دهد، به‌هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و به‌همین دلیل بارها درباره رد اجرای این طرح مسائل مختلفی مطرح شد. علی‌رغم اینكه بارها وزارت آموزش و پرورش اعلام كرده است كه در این وزارتخانه سند 2030 اجرا نمی‌شود، اما اخیراً رهبر معظم انقلاب در یكی از سخنرانی‌های خود درباره اجرای پنهانی این سند هشدار داده‌اند و همین مسئله حساسیت‌ اذهان عموم جامعه اسلامی را بیش از قبل كرده است.

اخیراً با حذف تصویر قرآن كریم بر روی جلد كلاس اول دبستان و همچنین برخی تغییرات دیگر در كتب آموزش‌های دبستانی باعث شده است كه این مسئله اجرای سند 2030 در ذهن‌ها تداعی شده و موجب اعتراض بسیاری از مؤمنین و متدینین و قرآن‌دوستان شده است.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت فارس، در این رابطه به خبرنگار ایكنا فارس، اظهار کرد: حركت خزنده 2030 از چند سال پیش در كشورمان شروع شد و بسیاری از دستگاه‌ها به ویژه وزارت آموزش و پرورش درگیر آن شدند.

وی افزود: نكته‌ای قابل توجه این است که باید بپذیریم در یك جامعه اسلامی، یكسری اعتقادات و معیارهایی وجود دارد كه در حكومت اسلامی آن‌ها را به‌ عنوان یك محور و اساس و پایه حتی در قانون اساسی هم آورده است و باید به این اعتقادات توجه داشته داشت. علی‌رغم اینكه برای نظام جمهوری اسلامی خون‌ دل‌ها خورده شد و شهدای زیادی تقدیم شدند و هزینه‌های زیادی به خاطر اعتقادات و ارزش‌های اسلامی داده شد،‌ متأسفانه در چهل سالگی انقلاب اسلامی عده‌ای مدیران با تفكرات غربگرا بر سر كار آمدند و گمان می‌كنند كه با این تفكرات می‌توانند مدیریت خوبی در نظام جمهوری اسلامی ارائه دهند اما متأسفانه این بزرگترین آسیبی كه به جامعه و ملت ما وارد می‌شود زیرا سطح اعتقادات ملت ایران بسیار خوب اما اعتقادات برخی از مدیران در سطح اعتقادات مردم نیست.

دبیر جبهه مردمی عفاف و حجاب فارس اظهار كرد: در این راستا برخی از دستگاه‌ها به بحث 2030 به‌صورت خواسته یا ناخواسته ورود كردند و اكنون هم اتفاقی در آموزش و پرورش افتاده است و مشاهده كردیم كه تصویر قرآن بر روی جلد كتاب كلاس اول دبستان حذف شده است و این همان نگاه غرب‌گرایانه سند 2030 است كه در حال اجراست و لازم است كه خواص جامعه نسبت به چنین اتفاقاتی واكنش مناسب داشته باشند.

وی با بیان اینكه مردم نسبت به اجرای سند 2030 حساسیت دارند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسؤلان غرب‌زده و ذوق‌زده غرب به دنبال این هستند كه هر طور شده سند 2030 را به خورد مردم دهند اما سؤال اینجاست كه اگر آنان نگاه علمی برای اجرای این سند دارند چرا علنی مطرح نمی‌كنند.

اسلامی ادامه داد: ما برای عدم اجرای این سند دلیل و منطق داریم و حاضر به مباحثه هستیم، اما مسؤلانی كه این سند را اجرا می‌كنند چرا حاضر نیستند دلایل و منطق خود را بیان و علنی كنند و چرا مخفیانه این كار را انجام می‌دهند، بنابراین وقتی كه جرئت علنی كردن این ماجرا را ندارند، نشان می‌دهد كه قطعاً پشت این قضیه مسائلی وجود دارد كه آنان قدرت بازگویی آن‌ها را ندارند.

انتهای پیام
captcha