فضای مجازی زمینه‌ای برای صدور ارزش‌های فرهنگی است
کد خبر: 3924111
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

فضای مجازی زمینه‌ای برای صدور ارزش‌های فرهنگی است

استاندار قزوین با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است،‌ تأکید کرد: از بستر فضای مجازی می‌توان برای صادرات ارزش‌های فرهنگی به‌ خوبی استفاده کرد.

فضای مجازی بستری برای صادرات ارزش‌های فرهنگی است

به گزارش ایکنا از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که با موضوع فضای مجازی، امروز، یکشنبه ۳۰ شهریور ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، بیان کرد: همه ما می‌دانیم در هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد فرصت و تهدید در کنار هم وجود دارد؛ مهم این است که تهدیدها را خوب بشناسیم و قدر فرصت‌ها را بدانیم.

وی ادامه داد: اگر با رویکرد تبدیل تهدید به فرصت و تبدیل فرصت به ثروت به مسائل نگاه کنیم و اگر برخورد عالمانه داشته باشیم و با مطالعه نیازهای مردم پیش برویم در انجام امور موفق خواهیم بود لذا این امر باید محل توجه ما باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: امروز ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و فضای دیجیتال بر همه ظرفیت‌های جامعه غلبه دارد و سرعت تحولات هم به شدت رو به فزونی است، در چنین شرایطی ما باید به سرعت نیازهای جامعه را شناسایی کرده و درخصوص اقداماتی که باید انجام دهیم برنامه‌ریزی درست داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر مدیریت فضای مجازی، خاطرنشان کرد: لاجرم فضای مجازی وارد زندگی ما شده و محیط زندگی ما را در بر گرفته است بنابراین باید از فرصت این بستر به خوبی استفاده کرد.

جمالی‌پور بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و یکی از شعارهای انقلاب صادرات فرهنگ و ارزش‌های دینی به جهان بوده، در گذشته فکر می‌کردیم با اعزام مبلغ و فراهم کردن مراودات این امر انجام می‌شود ولی امروز شرایط به گونه‌ای تغییر کرده است که اگر علما، اساتید و فرهنگ دوستان بخواهند این ارزش‌ها را به جامعه معرفی کنند، به‌راحتی به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است؛ بنابراین از بستر فضای مجازی می‌توان برای صادرات ارزش‌های فرهنگی به‌خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی می‌تواند فرصت تعامل و همکاری را ارزان‌قیمت در اختیار ما قرار دهد، تصریح کرد: اگر بخواهیم ضریب نفوذ ما در جامعه بالا برود باید راه ارتباط با مخاطب و نیازهای مخاطب را بدانیم و با یک منطق درست پیش برویم حتی با استفاده درست از فضای مجازی می‌توان خواسته‌های نامعقول مخاطب را بر اساس ارزش‌ها اصلاح کرد.

این مسئول اظهار کرد: یکی از راه‌های درست استفاده از فضای مجازی تحقیق و مطالعه است؛ اگر پژوهش نداشته باشیم نمی‌توانیم ارتباط منطقی با مخاطب برقرار کنیم و آثار مثبت و منفی از این ارتباط را تحلیل کنیم.

استاندار قزوین در پایان بیان کرد: امروز جامعه ما آگاه شده و در فضای مجازی حضوری گسترده دارد، این فضا می‌تواند به ما کمک کند روابط خود را با مردم تعمیق بخشیده و ناهنجاری‌ها را اصلاح و ارزش‌های فرهنگی را منتقل کرده و از ارزش‌های دینی صیانت کنیم و برای این کار هم باید برنامه محور عمل کرد.

انتهای پیام
captcha