شرکت 14 هزار نفر ر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور
کد خبر: 3932557
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

شرکت 14 هزار نفر ر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور

دبیر شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه کرونا نتوانست مانع شرکت گسترده در جشنواره شود، گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر از دانشجویان، مدرسان و کارکنان در بخش‌های مختلف جشنواره شامل بخش آوایی(شفاهی)، کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری شرکت کرده‌اند.

شرکت 14 هزار نفر ر جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورمحمدحسن نادری، دبیر شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی، 11 آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، بیان کرد: ثبت نام جشنواره از بهمن سال ۹۸ آغاز شد و به مدت پنج ماه ادامه داشت.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۴ هزار نفر از دانشجویان، مدرسان و کارکنان در بخش‌های مختلف جشنواره شامل بخش آوایی(شفاهی)، کتبی، هنری، ادبی، پژوهشی و فناوری شرکت کرده‌اند.

نادری افزود: با توجه به اقداماتی که سال‌های گذشته توسط دبیرخانه مرکزی جشنواره، مستقر در قم انجام گرفت، قبل از شیوع ویروس کرونا زیرساخت‌های لازم در بخش داوری و ارتقای کیفیت آثار جشنواره برای برگزاری غیر حضوری جشنواره فراهم شده بود؛ همچنین اقدامات مربوط به مراحل ثبت نام، ارسال اثر، انجام آزمون‌ها و اعلام نتایج از طریق سایت مذکور انجام گرفت.

دبیر شانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: امسال آزمون‌های کتبی در سامانه جشنواره برگزار می‌شود که مرحله اول و دوم انجام و نفرات برگزیده مشخص شده است. در بخش آوایی شرکت‌کنندگان آثار خود را مطابق با استانداردهای اعلام شده ارسال کردند و در دیگر بخش‌ها مانند قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، دعا و مناجات، تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم داوری در بخش خواهران و برادران به طور مجزا انجام گرفت و نفرات برگزیده مشخص شده است.

وی در ادامه گفت: در بخش داوری آثار مانند سال‌های گذشته از ظرفیت‌های ارزشمند کشوری که در استان قم وجود دارند، استفاده کردیم؛ به عنوان مثال داروری آثار بخش هنری توسط گروه هنر مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و بخش ادبی توسط ادبیات حوزه هنری و دیگر بخش‌ها نیز به همین منوال به اساتید خبره مرتبط سپرده شد که تا پایان آبان ماه به سرانجام می‌رسد.
نادری ابراز کرد: بخش آزمون مسابقات حفظ قران کریم در قسمت‌های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ ۲ جزء که امسال به آن افزوده شده است با همکاری مرکز ملی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف انجام گرفت. از ۱۷ آبان نیز به صورت متمرکز با ثبت نام کنندگان تماس گرفته می‌شود تا آزمون به صورت مجازی و با رعایت استانداردهای مرکز ملی حفظ سازمان اوقاف برگزار شود.
وی عنوان کرد: علی رغم این که شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانشجویان باعث توقف بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی شد زیر ساخت‌های جشنواره سبب شد که نه تنها میزان مشارکت در جشنواره کم نشود بلکه میزان شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته بیش از هزار نفر افزایش داشته باشد. با پایان آبان ماه و داوری آثار، اختتامیه جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود که جزئیات آن نیز در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha