تشریح عملکرد امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه
کد خبر: 3933666
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

تشریح عملکرد امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه

گزارش عملکرد هفت‌ماهه امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه تشریح شد.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با تشریح عملکرد امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه، درباره فعالیت‌های قرآنی انجام شده در هفت‌ماهه نخست سال جاری، اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: اداره امور قرآنی استان در ۹ ماهه نخست امسال در سه حوزه فعالیت داشته که مهم‌ترین آن‌ها در حوزه آموزش است.

وی افزود: حوزه فعالیت آموزش عمومی، توسعه حفظ، آموزش تفسیر و آموزش تربیت کادر از دیگر فعالیت‌های این ایام بوده است که در هفت‌ماه اخیر در بخش آموزش عمومی تعداد ۲۱۸ نفر، در بخش توسعه حفظ ۴۰۰ نفر، در بخش آموزش تفسیر ۲۰۰ نفر و در بخش آموزش تربیت کادر ۹ نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: در حوزه کاری اداره امور قرآنی، حمایت و نظارت بر امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن شهری و روستایی از جمله فعالیت‌های این اداره امور قرآنی بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: در مناسب‌های ملی و مذهبی و در رخداد‌های ملی و مذهبی برنامه‌های قرآنی متنوع و ویژه‌ای در هفت‌ماهه اخیر در استان کرمانشاه اجرا شده است. حضور فعالان قرآنی در رزمایش مواسات و جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه از دیگر فعالیت‌های این اداره امور قرآنی است.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: عملکرد هفت‌ماهه فعالیت‌های قرآنی علی‌رغم شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال 1399 تاکنون رونق قابل قبولی داشته است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه بیان کرد: در ماه محرم با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برنامه‌های مذهبی، فعالان قرآنی و تشکل‌های قرآنی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به برپایی روضه‌های خانگی اقدام و توانستند شعائر دینی را حفظ کنند.

وی افزود: فعالان قرآنی مؤسسات و خانه‌های قرآن استان در دوران شیوع کرونا اقدامات مؤثری انجام داده‌اند و توانستند در مسیر حل مشکلات معیشتی بخشی از مشکلات خانوار‌های کم‌برخوردار نقش مؤثری داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: برگزاری مسابقات با موضوع آموزه‌های قرآنی به شیوه مجازی، اجرای پویش ملی ختم قرآن کریم و ختم سوره مبارکه فجر در شب عاشورا از طریق سامانه ختم قرآن در سایت تلاوت از دیگر فعالیت‌های این ایام بوده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان به برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن، صدور گواهی‌نامه آموزش دوره‌های تربیت معلم و بازدید از کلاس‌های قرآنی اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha