رایزنی ایران و عمان برای گسترش همکاری‌‌های دینی ـ قرآنی
کد خبر: 3935412
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

رایزنی ایران و عمان برای گسترش همکاری‌‌های دینی ـ قرآنی

در جریان دیدار رایزن فرهنگی ایران با قائم مقام وزارت اوقاف و امور دینی عمان بر لزوم توجه و استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی در حوزه‌های دینی، قرآنی و فقهی دو کشور تأکید شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدعلی موسوی‌زاده، رایزن فرهنگی ایران در عمان با محمد بن سعید المعمری، قائم مقام وزارت اوقاف و امور دینی سلطنت عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، طرفین ضمن بررسی همکاری‌های دوسویه و فعالیت‌های مشترک، بر ضرورت تقویت و تحکیم مناسبات میان نهادهای مرتبط دو کشور تأکید کردند.

موسوی‌زاده با اشاره به روابط تاریخی و مشترکات فرهنگی و دینی میان دو کشور، اظهار کرد: ظرفیت‌های مختلفی در امور قرآنی، علمی، پژوهشی و نمایشگاهی در دو کشور وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد نسبت به توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های یاد شده با وزارت اوقاف و امور دینی عمان همکاری کند.

محمد بن سعید المعمری نیز روابط دو کشور ایران و عمان را در طول تاریخ عمیق و با احترام و محبت توصیف کرد و گفت: دو کشور از توانمندی‌ مناسبی برای همکاری مرتبط با امور قرآنی و علوم شرعی برخوردار هستند و جا دارد تلاش منظمی برای گسترش مناسبات پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha