آغاز طرح جهادی شهید سلیمانی در قزوین
کد خبر: 3936573
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲

آغاز طرح جهادی شهید سلیمانی در قزوین

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در آغاز طرح جهادی شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این طرح تا ۶ ماه ادامه خواهد داشت و به‌منظور افزایش مراکز غربالگری، مدرسه دخترانه صدرا در اختیار گروه جهادی شهید حجت اسدی قرار داده شده است.

آغاز طرح جهادی شهید سلیمانی در قزوین

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاح مرکز غربالگری گروه جهادی شهید حجت اسدی که روز گذشته، اول آذر با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زهرایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، افشار، مدیرکل پدافند غیرعامل استان و جمعی از پزشکان و جهادگران قزوین در مدرسه دخترانه صدرا برگزار شد، اظهار کرد: با همگرایی، وحدت و انسجام بین گروه‌های جهادی، بسیج و تیم‌های اجرایی استان و مشارکت سازمان تبلیغات، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کلیه نیروهای جهادگر، هیئت‌ها و اقشار مختلف طرح جهادی شهید سلیمانی با رویکرد مقابله با کرونا و بسیج همگانی مقابله با کرونا به‌مناسبت هفته بسیج آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح تا ۶ ماه ادامه خواهد داشت و به‌منظور افزایش مراکز غربالگری، مدرسه دخترانه صدرا در اختیار گروه جهادی شهید حجت اسدی قرار داده شد تا با افزایش این مراکز از ازدحام مراجعه‌کنندگان در سطح مراکز غربالگری جلوگیری شود.

محمدبیگی بیان کرد: همچنین تیم‌های گشت سیار، تیم‌های خانه‌به‌خانه و محله‌محور مسجدمحور در کنار این گروه فعال خواهند بود تا اهالی مناطق مختلف به‌ویژه مناطق کوثر و مینودر و مناطق اطراف هم بتوانند از این امکان بهره‌مند شده و در نزدیکی محل زندگی خود به آزمایشات دسترسی داشته باشند و به مراکز درمانی دورتر مراجعه نکنند.

وی تصریح کرد: هدف از این طرح سرعت بخشیدن به برخورد با کرونا، شناسایی افراد در معرض خطر، همکاری با مراکز بهداشتی و درمانی و در نهایت کاهش ورود بیماران به بیمارستان‌هاست. در قرنطینه خانگی نیز مشاوره روانشناسی و تلفنی ارائه خواهد شد اگر این طرح به خوبی اجرایی شود در دیگر مناطق نیز با یاری گروه‌های جهادی این کار توسعه پیدا خواهد کرد.

محمدبیگی با بیان اینکه این گروه جهادی تا سه ماه در این مرکز حضور خواهد داشت، گفت: مردم همواره گروه‌‎های جهادی و بسیج را در کنار خود می‌دانند. بی‌شک با گسترش فعالیت‌های جهادگران می‌توان امید به کاهش کرونا و ایجاد فرصتی برای مدافعان سلامت و کادر درمان جهت استراحت داشت؛ در حقیقت تلاش داریم با چنین طرح‌هایی کاهش مراجعات را برای کادر درمان رقم بزنیم تا با انرژی بیشتری در آینده به مردم خدمت کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز ۲ مرکز را برای غربالگری کووید ۱۹ معرفی کرده است، گروه جهادی شهید حجت اسدی نیز اولین گروهی است که به‌صورت تخصصی برای مقابله با کووید ۱۹ وارد شده، پیش از آن نیز درمانگاه پاکروان و بهداری سپاه وارد عمل شده بود و مقرر شده به مراکز غربالگری افزوده شوند، تلاش بر این است که این کار توسعه پیدا کند تا شاهد کاهش شیوع این ویروس در استان و کشور باشیم.

انتهای پیام
captcha