تشخیص استعداد حفظ در هر فرد توسط افراد متخصص + صوت
کد خبر: 3938389
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
نکته‌ای برای حافظان قرآن /

تشخیص استعداد حفظ در هر فرد توسط افراد متخصص + صوت

افرادی که علاقه مند به کار در زمینه حفظ هستند باید از استاد این عرصه تقاضا کنند تا استعداد آنها را شناسایی کنند، استعدادی که در بدو ورود قابل تشخیص نیست، بلکه با روش‌های اصولی و به مرور زمان انجام می‌شود و فرد ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد میریحیی، مدرس و حافظ کل قرآن، در پاسخ به این سؤال که آیات استعداد در حفظ لازم است و یا هر فردی می‌تواند، صرف علاقه حافظ قرآن شود، گفت: هر فردی بسته به میزان علاقه‌اش ممکن است به سمت حفظ گرایش پیدا کند.


بیشتر بخوانید:


وی ادامه داد: اما اینکه فرد استعداد حفظ دارد یا خیر باید توسط شخصی که سال‌ها در این زمینه کار کرده است و دارای تجربه است، کشف شود. برای حفظ قرآن مجموعه‌ای از مقدمات لازم است چون آشنایی با روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی، مأنوس بودن با قرآن و آشنایی نسبی با تجوید و... است.

میریحیی با تأکید بر اینکه استعداد برای ادامه راه یک حافظ، مهم است، بیان کرد: ممکن است فردی 50 سالش باشد اما مشکلی با حفظ نداشته باشد و بالعکس فردی در سنین جوانی با حفظ آیات دچار مشکل شود و برنامه حفظش را به کندی جلو ببرد بنابراین در زمینه حفظ حتما باید از تجربه فردی توانمند و استاد این عرصه استفاده شود تا استعداد هر فرد تشخیص داده شود.
این حافظ کل تأکید کرد: البته تشخیص استعداد هر فرد در حفظ به سرعت و در بدو ورد نیز رخ نمی‌دهد بلکه به مرور زمان و با روش‌های اصولی قابل تشخیص است. حتی افرادی هستند که طی بازه کوتاهی می توانند آیات بسیاری را حفظ کنند و یا بالعکس حفظ چندین آیات نیز برای یک فرد ساعت‌ها زمان می‌برد. بنابراین این موضوع باید آسیب‌شناسی شود تا فرد در زمینه حفظ استعدادش را محک بزند.

کد
انتهای پیام
captcha