حزب‌الله لبنان: ارتحال آیت‌الله یزدی خسرانی بزرگ برای مقاومت است
کد خبر: 3940352
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

حزب‌الله لبنان: ارتحال آیت‌الله یزدی خسرانی بزرگ برای مقاومت است

حزب الله لبنان در پیام تسلیتی به مناسبت ارتحال آیت‎الله یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر مدافع راه حق و مقاومت، خسرانی بزرگ برای مقاومت اسلامی لبنان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، حزب‌الله لبنان شامگاه پنجشنبه(20 آذرماه) به مناسبت رحلت «آیت‎الله محمد یزدی» عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیام تسلیت صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
«إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنتُمْ تُوعَدُونَ» صدق الله العلي العظيم

«خبر ارتحال عالم جلیل القدر و مجاهد بزرگ، آیت‌الله محمد یزدی، جهان اسلام و حوزه‌های دینی را در بهت فرو برد. او از نخستین علمایی بود که در راه حق و مبارزه با باطل و استبداد گام برداشت و درطول مبارزه تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فداکاری‌های زیادی نشان داد و در موقعیت‌هایی مهم مسئولیت‌هایی بزرگ را در کمال شایستگی عهده‎دار بود و رویکرد صداقت و ولایت‌مداری را تا پایان عمر شریف خود حفظ کرد.

ما در حزب‌الله لبنان ضایعه فقدان این اندیشمند بزرگ را خسرانی بزرگ برای مقاومت اسلامی در لبنان برمی‎شمریم، چرا که او همواره حامی و مدافع مقاومت لبنان و مبارزان آن بود.

ما با تأسف و تأثر مصیبت بزرگ رحلت این عالم بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و خدمت امام خامنه‌ای، حوزه‌های علمیه و بالاخص علما و فضلای حوزه علمیه قم و به همه اهالی علم و جهاد تاریخ تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که او را با حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار محشور گرداند.»

انتهای پیام
captcha