آغاز به کار نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ در تبریز
کد خبر: 3940684
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

آغاز به کار نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ در تبریز

هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۰، امروز 23 آذرماه، با حضور معاون وزیر ارتباطات به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در این مراسم گفت: نمایشگاه رینوتکس یکی از اولین نمایشگاه‌های منطقه‌ای در حوزه نوآوری و استارت آپ‌ها و الگوی موفقی برای سایر استان‌های کشور است.

وی افزود: نمایشگاه رینوتکس، امروز به جایی رسیده که می‌تواند به عنوان الگوی موفق در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در منطقه و کشور مطرح شود و برگزاری چند ساله این رویداد تخصصی قابل تقدیر است و می‌تواند به رشد اکوسیستم‌های محلی کمک کند. حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم از این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این رویداد مجازی با بیان اینکه گاه اتفاقات ناخواسته اسباب خیر می‌شود، بیان کرد: بحث کرونا ما را خواسته و ناخواسته به سمت و سوی دنیای مجازی و اینترنت سوق می‌دهد که نمایشگاه‌های علم و فناوری باید پیشرو در این عرصه باشند.

وی افزود: یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت در عرصه‌های علمی و فناوری است به طوری که در دهه‌های گذشته سرفرازانه در پیشرفت علمی گام برداشته‌ایم و رتبه ۱۶ دنیا را در ارتباط با پیشرفت‌های علمی و فناورانه به خود اختصاص داده‌ایم.

پورمحمدی، ادامه داد: با برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها به دنبال رفع کاستی‌ها هستیم، هر چند در بحث تولید علم رتبه ۱۶ را داشته، اما در بحث فناوری در جایگاه‌های هفتادم به بعد قرار  گرفته ایم، یعنی خواسته بین علم و عمل ما بسیار است و آن چنان که باید و شاید نمی‌توانیم دانش تولید شده در دانشگاه‌ها را به فناوری تبدیل کنیم. برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها به ما کمک می‌کند تا سمت و سوی تجاری‌سازی دانشمندان سرعت بیشتر صورت گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی، افزود: یکی از فلسفه‌های برگزاری‌های نمایشگاه‌ها، به رخ کشیدن توانمندی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی است و در گذشته در نمایشگاه‌ها فقط دستاورد‌ها ارائه می‌شد، اما امروز نیاز‌ها نیز در این نمایشگاه ارائه می‌شود چرا که بحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و مطمئن هستیم دامنه تأثیر این نمایشگاه به مراتب وسیع‌تر خواهد بود.

سعید غریب خواجه، مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، تصریح کرد: هشتمین نمایشگاه رینوتکس با ۲۰ زون تخصصی و ۷۸۸ ایده در ۲۵۰ غرفه طراحی شده که از امروز به مدت یک هفته برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در همان روز‌های آغازین کار، اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری حضوری مدنظر قرار گرفت.

غریب خواجه، ادامه داد: این نمایشگاه در ۴ بخش ایده‌های فناورانه و طرح‌های استارتاپی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان و معرفی نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود.

وی تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌ها‌ی دانش محور، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن‌ها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی بیان کرد: در طول ۷ نمایشگاه گذشته ۴ هزار طرح نوآورانه معرفی شده است.

انتهای پیام
captcha