کتاب‌های درسی رمزینه‌دار می‌شوند
کد خبر: 3941217
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
حسن ملکی:

کتاب‌های درسی رمزینه‌دار می‌شوند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: QR Code کتاب‌های درسی یا صفحات آن دانش‌آموزان را مستقیماً وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و ... می‌کند و بدین ترتیب فهم مطالب کتاب آسان می‌‌شود.

کتاب‌های درسی رمزینه‌دار می‌شوند

به گزارش ایکنا، حسن ملکی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش، درباره کددار شدن کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به خبرنگاران گفت: QR یک نماد گرافیکی است که تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات و کالا‌ها را بر روی محصول خود درج می‌کنند تا مشتری (کاربر) با استفاده از گوشی‌های همراه در کمترین زمان و بدون نیاز به دانش فنی خاص بتواند به محتوای مورد نیاز در خصوص آن کالا یا خدمات دست یابد.

ملکی ادامه داد: QR Code روشی است برای کدگذاری مطالب مختلفی مانند نام، ایمیل، آدرس سایت، کد محصول، توضیحات و ... که حاصل آن یک تصویر است. این تصویر با استفاده از اکثر گوشی‌های دوربین‌دار قابل فهم است. QR Code کتاب‌های درسی یا صفحات آن دانش‌آموزان را مستقیماً وارد شبکه ملی رشد و محتوای مکمل کتاب شامل فیلم و ... می‌کند و بدین ترتیب فهم مطالب کتاب آسان می‌‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر برای حدود ۲۰۰ کتاب ابتدایی و متوسطه نظری و ۲۴۴ کتاب دوره متوسطه فنی و حرفه‌ای و کاردانش این کار انجام شده است و به ضمیمه برنامه درسی ویژه شرایط کووید ۱۹ برای تمام استان‌ها و مدارس ارسال شده است و می‌توانند آنها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند یا دانش‌آموزان از مدارس خود بگیرند و استفاده کنند. البته برای استفاده از این فرصت لازم است نرم‌افزار مربوطه بر روی گوشی فرد نصب شود که کار سختی نیست و طی کلیپی با بیانی ساده، روش استفاده تشریح و در شبکه ملی رشد بارگذاری شده است.
انتهای پیام
captcha