حماسه 9 دی؛ رفراندومی ملی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی
کد خبر: 3943796
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

حماسه 9 دی؛ رفراندومی ملی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان حماسه 9 دی را یک رفراندوم ملی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، 7 دی‌ماه، در جلسه برنامه‌ریزی گرامیداشت روز 9 دی‌ماه با حضور روحانیون و طلاب، اظهار کرد: حماسه بزرگ 9 دی، حماسه‌ای فراموش‌نشدنی در بیعت با مقام معظم رهبری توسط امت بود و این برگ زرین، آن‌چنان زرین شد که این امت را از امت‌های گذشته متمایز کرد.

وی افزود: برخی حوادث که از آن‌ها در قرآن کریم به عنوان یوم‌الله تعبیر می‌شود، تبدیل به یک مکتب می‌شوند، من گمان می‌کنم که یوم‌الله 9 دی خود دارای یک مکتب فکری است که باید زنده بماند، برای نسل‌های آینده تبیین شود و به عنوان یک ذخیره ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی مضبوط شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اهل‌قلم و سخن باید بیش از آنچه هست، ابعاد مختلف حماسه 9 دی را برای نسل‌های جدید تبیین کنند. 8 ماه کشور درگیر بحران شد و لطمات بسیاری به این نظام وارد آمد، تلاش‌های زیادی توسط نیروهای امنیتی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی و انقلابی‌ها شد تا بتوانند در مقابل این جریان قرار گرفته و ضررهای فتنه را به حداقل برسانند اما تنها قدرتی که توانست به این مسئله فیصله دهد و یک سکوت رسانه‌ای محض را حاکم کند، حماسه 9 دی بود.

عبادی‌زاده عنوان کرد: دست آشکار و معجزه الهی این انقلاب اسلامی، خلق حماسه 9 دی توسط خداوند متعال و به دست مردم بود. مردم این مهمانی بزرگ را خودجوش خلق کردند و بعد از آن همه جریانات انحرافی و نظام سلطه و رسانه‌های بیگانه ساکت شدند و آن حماسه، نقطه پایان فتنه 88 بود و انقلاب اسلامی از این مرحله با کمک مردم عبور کرد.

وی بیان کرد: اولین دستاورد 9 دی حفظ استقلال کشور بود، مردم توانستند در این روز استقلال کشور را در ابعاد مختلف به ویژه بعد سیاسی، حفظ کنند. دومین دستاورد این حماسه علنی شدن دشمنی غرب با انقلاب اسلامی بود، آمریکایی‌ها بار دیگر در فتنه 88 مجبور شدند دشمنی خود با نظام اسلامی و پیوند فتنه گران داخلی با عوامل خارجی را آشکار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه حماسه 9 دی یک رفراندوم ملی در حمایت از نظام جمهوری اسلامی بود، اضافه کرد: این حماسه توانست حقیقت جنگ نرم که از اول انقلاب مورد تأکید مقام معظم رهبری بود را آشکار کند. به تعبیر حضرت آقا ما با یک شبیخون و ناتوی فرهنگی در قالب جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی رو به رو بودیم و مردم در فتنه 88 این حقیقت را باور کردند.

عبادی‌زاده عنوان کرد: بعد از فتنه 88 که تزلزلی در نظام ایجاد شد، حماسه 9 دی نه تنها آن تنزل را بازسازی کرد بلکه اقتدار و استحکام نظام را افزایش داد، مردم و دنیا متوجه شدند که انقلاب اسلامی پشتوانه عمیقی دارد. نوجوانان و جوانانی که به دلیل پرورش غلط از آن‌ها به عنوان پیاده نظام گروه‌های فتنه و دشمنان استفاده می‌شد، بچه‌های این مملکت هستند و ما باید روی این نسل جوان و نوجوان که گسستی بین آن‌ها و انقلاب ایجاد شده، بیشتر کار کنیم.

وی اظهار کرد: از نکته‌های مهم حماسه 9 دی، مدیریت بحران رهبر عزیز انقلاب بود، نقش رهبری در چنین مواقعی است که  قابل فهم می‌شود. رهبر انقلاب در بحرانی‌ترین مرحله از تاریخ انقلاب، مدیریتی را اعمال کردند که دوست و دشمن فهمیدند این نظام اسلامی تکیه گاهش رهبری است و می‌تواند در سخت‌ترین شرایط، این کشتی متلاطم در میان امواج سهمگین فتنه‌ها را به سمت ساحل نجات عبور دهد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: ما در حماسه 9 دی به راهبرد مهمی رسیدیم و توانستیم امنیت مردم محور را برای جمهوری اسلامی پایه‌گذاری کنیم. اگر تا قبل از 9 دی نقش مردم را خوب باور نکرده بودیم، بعد از آن به عنوان یک راهبرد مهم در حوزه امنیت به آن ایمان آوردیم. انقلاب اسلامی و حماسه 9 دی ثابت کرد هر جا مردم در صحنه‌ها حاضر باشند، هیچ قدرتی توان مقابله با این انقلاب را نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی پولادی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این جلسه گفت: هر وجهی از وجوه ملت ایران را انگشت می‌گذاشتیم تا به عنوان شاهد وجه تمایز امت ما و امت عهد امیر مؤمنان باشد، باید صبر می‌کردیم حماسه 9 دی اتفاق بیفتد.

وی افزود: وجه تمایز ملت ایران در 9 دی تجلی یافت و ویژگی از ملت ایران به نمایش گذاشت که از ابتدا دارای آن بودند و هستند و خواهند بود، در زمان امیرالمؤمنین و صدر اسلام عوام نگاه به خواص داشتند. اگر خواص در کنار ولی خدا می‌ایستادند و از دین حق دفاع می‌کردند، عوام نیز همراهی می‌کردند اما اگر خواص به هر دلیلی همراهی نمی‌کردند عوام نیز امام و دین را تنها می‌گذاشتند. اما وقتی در فتنه 88 خواص همراهی نکردند، کار را معطل گذاشتند و از ولی خود دفاع نکردند، عوام در روز 9 دی از خواص بی‌بصیرت عبور کردند و به تعبیر حضرت آقا، ملت نمره قبولی گرفتند اما برخی از خواص رفوزه شدند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: این یوم‌الله ماندگار شد و تجلی بصیرت مثال‌زدنی و استثنایی ملت ایران بود که باید آن را گرامی داشت. رئیس بسیج طلاب استان از چند هفته قبل برنامه‌ریزی‌هایی را برای این یوم‌الله انجام داده است. روحانیت باید در مسائلی که در استان پیش می‌آید موضع معقول و بدون احساسات داشته و پای کار انقلاب باشد.

انتهای پیام
captcha