از ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی تا آزمایش انسانی واکسن کرونا
کد خبر: 3944693
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
بر خط جامعه/

از ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی تا آزمایش انسانی واکسن کرونا

سرویس اجتماعی ایکنا، در این هفته با حال و هوای سالگرد آسمانی شدن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کار خود را آغاز و در ادامه گزارش‌هایی در رابطه با اندیشکده تعاون، وضعیت کرونا در کشور، فعالیت‌های جهادی و رونمایی از واکسن ایرانی کرونا منتشر کرد.

از ویژه‌برنامه‌های سالگرد شهادت سردار سلیمانی تا آزمایش انسانی کرونااز سالگرد شهادت سردار سلیمانی تا آزمایشی انسانی کرونا به گزارش ایکنا، فضای خبری گروه اجتماعی این خبرگزاری، در هفته‌ای که گذشت حال و هوای سالگرد شهادت سرادر سلیمانی به خود گرفت و مصاحبه‌ها و گزارش‌هایی در رابطه با شخصیت، فعالیت‌ها و ابعاد زندگی این سردار سپاه اسلام منتشر کرد. همچنین در این سرویس در این هفته گزارش‌هایی در مورد افتتاح اندیشکده تعاون، واگذاری مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش، کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا و ... نیز منتشر شد.

سردار شهید سلیمانی خود نوعی رسانه است

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، درباره رویداد ملی دانشجویی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با تأکید بر اینکه پاسداشت شخصیت ایشان نباید به برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی منحصر باشد، گفت: شهید سلیمانی، خود یک رسانه بود، ایشان موفق شدند اهداف، آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی را به دنیا معرفی کنند و بدون ادعا در این راستا کوشیده‌اند.

«خانه پویا» به کمک حفظ سلامت جسم دانش‌آموزان می‌رود

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: به کمک کارگروه‌های تربیت بدنی و سلامت در استان‌ها، در کنار تولید محتوا و ایجاد خلاقیت، نظارت و پیگیری و تعامل با اولیای دانش‌آموزان را دنبال می‌کنیم و طرح خانه پویا را جایگزین مدرسه پویا که پیش از کرونا داشتیم، کرده‌ایم.

نیازمند نوآوری در عرصه مدیریت تعلیم و تربیت دینی هستیم

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در گفتگو‌های هفتگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیریت در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند دانش‌افزایی پیوسته است، گفت: هنگامی که تعلیم و تربیت دینی مدنظر باشد، بر پیچیدگی‌های امر افزوده می‌شود، به همین منظور نیاز جدی به ابتکار، خلاقیت و نوآوری در عرصه مدیریتی این فضا وجود دارد.

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه نسل جدید در معرض مخاطرات جدی قرار دارد، اظهار کرد: پدیده‌های جدید با سرعت در حال تغییر سبک زندگی و در معرض خطر قرار دادن آرامش جامعه است، به همین دلیل عرصه تعلیم و تربیت باید بتواند کاری کند که دانش‌آموزان روی پای خود بایستند و در برابر این مخاطرات و تهاجمات مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشند. علی‌رغم همه تلاش‌های صورت گرفته بر این باور هستم که از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده نکردیم و خوب است در زمینه افزایش تعاملات و همکاری‌ها به نگرش واحد برسیم.

چه کسانی جایز به تبلیغ دین نیستند

آیت‌الله حسن رمضانی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفاع هوشمندانه از دین مبین اسلام را دارای سه مقوّم دانست و گفت: آگاهی جامع و کامل از دین، شجاعت و شهامت و خالی بودن از حب و بغض سه شرط اصلی برای فعالیت در زمینه دفاع از اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با بررسی موضوع چگونگی دفاع هوشمندانه از اسلام و راهکار‌های مربوط به آن اظهار کرد: دفاع هوشمندانه از دین مبین اسلام دارای سه مقوّم است که بخش نخست آن آگاهی جامع و کامل از دین است. کسی که از دین و تمام شئون وابسته به آن و نیز لایه‌های مختلف معارف دینی از عقاید گرفته تا اخلاق و فقه آگاهی داشته باشد، اولین گام را برای دفاع هوشمندانه از دین برداشته است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفاع هوشمندانه از دین مبین اسلام را دارای سه مقوّم دانست و گفت: آگاهی جامع و کامل از دین، شجاعت و شهامت و خالی بودن از حب و بغض سه شرط اصلی برای فعالیت در زمینه دفاع از اسلام است.

اندیشکده تعاون کشور افتتاح شد

اندیشکده تعاون به عنوان نخستین اندیشکده حوزه تعاون کشور و منطقه با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی هفتم دی ماه افتتاح شد.

آیین افتتاح اندیشکده تعاون و مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران (منتا) هفتم دی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، عیسی‌زاده، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی به صورت آنلاین با مشارکت مراکز نوآوری و تعاون ۱۰ استان کشور برگزار شد.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی یکی از مسائل و مشکلاتی که توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با آن مواجه است را تأمین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز پژوهشگران دانست.

وی یکی از مسائل و مشکلاتی که توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با آن مواجه است را تأمین تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز پژوهشگران دانست و گفت: اگر می‌خواهیم محصول دانش‌بنیانی را تولید کنیم که هم کیفیت داشته باشد و هم نیاز داخلی و خارجی را تأمین کند، باید راحت بودن دسترسی محقق به مواد و قطعات اولیه و تجهیزاتی که ساخت آن در ایران اقتصادی نیست، محقق شود.

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در ادامه به تشریح نحوه تشکیل، اهداف و برنامه‌های اندیشکده تعاون پرداخت و گفت: گام اول این اندیشکده با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی برداشته شد.

وی ادامه داد: در ادامه فاز مطالعاتی اندیشکده با بررسی اسناد ملی و بین‌المللی، مصاحبه با ۱۲ نفر از خبرگان حوزه تعاون، تجزیه و تحلیل داده‌ها، برگزاری ۴۸ ساعت بحث و بررسی کارشناسی با حضور اساتید (انجام فاز دلفی) و در نهایت تدوین اساسنامه و سند راهبردی اندیشکده صورت گرفت.

علیزاده رصد برترین دانشگاه‌ها و مراکز علمی، پژوهشگران و نخبگان حوزه تعاون برای ارتباط را گام بعدی این پژوهشکده بیان و اظهار کرد: در این مسیر، شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی، تعیین معیار‌ها و شاخص‌های رتبه‌بندی و وزن‌دهی و در نهایت انتخاب بهترین‌ها محقق شد.

برپایی میز خدمت تخصصی ویژه تولیدکنندگان

ناصر فصیح‌رامندی، رئیس سازمان بسیج کارمندان کشور از برپایی میز خدمت تخصصی برای رفع موانع تولید در ایام بزرگداشت شهدای کارمند و شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

‌بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ایکنا

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان از خبرگزاری ایکنا، بازدید کرد. وی طی نشستی با حضور عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: جهاددانشگاهی در گذر از همه جریان‌هایی که در طول سال‌های گذشته در کشور به وجود آمده است، رویکرد علمی و فرهنگی خود را با اصالتی که داشته، حفظ کرده و توسعه داده است که همین موضوع نقطه قوت این نهاد به شمار می‌رود.

سقوط بهمن و جانباختن جهادگر جهاددانشگاهی

روز جمعه در پی کولاک و بهمن در ارتفاعات تهران ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند که یکی از جانباختگان این حادثه، دکتر سیدمصطفی فاطمی از اعضای جهاددانشگاهی و سردبیر سابق ایسنا بود.

رنج گروه‌های جهادی از تورم؛ افزایش نیازمندان و کاهش خیران

فاطمه حدیدی، مدیر گروه جهادی شهید قاسم سلیمانی در تهران با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی و تورم امروز جامعه موجب افزایش نیازمندان و کاهش خیران می‌شود، از دشواری راه خدمت‌رسانی گروه‌های جهادی در این مسیر خبر داد.

حاج قاسم سلیمانی را شهید فاطمی می‌دانم

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در پیام خود به کنگره بین‎المللی سرداران شهید مقاومت تأکید کردند: با در نظر گرفتن توصیه‌های متخصصان بهداشت، باید مجالس فاطمیه و بزرگداشت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس را زنده نگه‌داشت و از فرصت فضای مجازی برای این منظور بهره گرفت.

منطق ثابت در مواجهه با دشمنان؛ مغایر با دفاع هوشمندانه از دین

حجت‌الاسلام محمد قطبی، مدیر مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بهره‌گیری از منطق ثابت در برابر دشمنان، مغایر با دفاع هوشمندانه است، گفت: مبارزه سردار شهید سلیمانی با داعشیان نمونه بارز دفاع هوشمندانه از دین بود.

ماده واحده کلیات ساماندهی امور مهد‌های کودک ابلاغ شد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه جلسه ۸۳۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۲۵ آذر ۱۳۹۹ با عنوان ماده واحده «کلیات ساماندهی امور مربوط به مهد‌های کودک» را ابلاغ کرد.

این ماده واحده به قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است و بر اساس آن تمامی امور مربوط به مهد‌های کودک و سایر مراکز نگهداری کودکان اعم از صدور مجوز، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت، تقویت استاندارد‌ها و ارزیابی، به منظور ساماندهی امور مرتبط با تعلیم و تربیت دوره کودکی به وزارت آموزش و پرورش محول شده است.

همچنین در تبصره این ماده واحده تأکید شده است: اساسنامه مرکز یا سازمان مربوطه که وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، ظرف مدت یک ماه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری شورای تخصصی تحول و نوسازی آموزشی، تدوین و به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب ارائه شود.

شهید سلیمانی؛ مصداق عینی «عاش سعیداً و مات سعیداً»

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جشنواره «نسل سلیمانی» که در کرمان برگزار شد، با بیان اینکه رسیدن به نقطه عطف باشکوه شهادت، محصول زندگی باشکوه است، اظهار کرد: شهید سلیمانی مصداق بارز «عاش سعیداً و مات سعیداً» است. تلاش می‌کنیم در نظام تعلیم و تربیت انسان‌هایی را پرورش دهیم که الگویشان این سردار عزیز باشد.

آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونا

در هفته گذشته همچنین در سرویس سلامت خبر‌های خوبی در مورد واکسن ایرانی کرونا منتشر شد.

واکسن «کووایران برکت»، با حضور وزیر بهداشت، معون علمی رئیس‌جمهور و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان اولین واکسن ایرانی کرونا وارد فاز آزامایش انسانی شد و به طیبه مخبر، فرزند رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به عنوان اولین داوطلب تزریق شد.

انتهای پیام
captcha