جشنواره «انقلاب اسلامی در آیینه قرآن و عترت» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 3948681
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

جشنواره «انقلاب اسلامی در آیینه قرآن و عترت» در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: به مناسبت ایام دهه فجر جشنواره «انقلاب اسلامی در آیینه قرآن و عترت» با هدف بررسی نقش قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سه شنبه ارسال شود// جشنواره انقلاب اسلامی در آیینه قرآن و عترت در قزوین برگزار می‌شود

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در نشست کارگروه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی استان قزوین که امروز، 30 دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما معتقد هستیم هیچ زبانی به‌اندازه زبان هنر نمی‌تواند به تشریح دستاوردهای انقلاب بپردازد بنابراین اداره کل فرهنگ و ارشاد به مناسبت دهه فجر ۱۰۰ برنامه فرهنگی، ادبی، هنری و قرانی در استان پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که پیروزی انقلاب اسلامی یک جشن ملی است و باید شور و نشاط خاصی را در این ایام ایجاد کرد و هدف اصلی برنامه‌های ما نیز ایجاد شورونشاط است؛ در اولین روز از دهه فجر تجدد میثاق با آرمان‌های امام و شهدا با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در مزار شهدای قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد قزوین بیان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، کتاب و کتاب‌خوانی، تجلیل از جوانان موفق، جشنواره فیلم فجر و جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی از عمده برنامه‌هایی است که برای دهه فجر در استان پیش‌بینی‌شده است.

وی تأکید کرد: تاکنون بیش از ده هزار اثر به جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی ارسال‌شده است که در برنامه‌های استان قزوین رکورد خوبی است، همچنین انتشار کلیپ، نماهنگ و تولید محتوا در شبکه‌های مجازی، برگزاری پویش‌های مردمی و مجازی با همکاری رسانه‌ها در راستای تبیین اهداف انقلاب اسلامی در دستور کار قرار دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: همچنین به مناسبت ایام میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری قزوین نمایشگاه دستاوردهای بانوان برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاه‌های فرهنگی و ادبی و جشنواره داستان‌نویسی و شب‌های شعر و خاطره، جشنواره طراحی پوستر مادرانه، محافل انس با قرآن برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مسئولیت 2 کمیته فرهنگی هنری و ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد استانی دهه فجر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در همین راستا برنامه‌های تخصصی جهت اجرا در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراحی‌شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها در بستر فضای مجازی خواهد بود.

مدیرکل قزوین تصریح کرد: برگزاری رونمایی از کتاب‌های حوزه ادبیات پایداری با همکاری حوزه هنری، جشنواره انقلاب اسلامی در آیینه قرآن و عترت با بررسی نقش قرآن با بخش‌های مقاله‌نویسی، قرائت قرآن و تحریر آیات قرآن در خصوص انقلاب، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری جشنواره محراب عاشقی در حوزه نیایش از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این ایام است.

اسماعیلی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری را با توجه به شرایط کرونا در نظر گرفتیم تا با استفاده از فضای مجازی و در قالب‌های مختلف تولید محتوا در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha