ارتقای سطح مسابقات قرآن با اجرای طرح ساماندهی داوران
کد خبر: 3949111
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قزوین بیان کرد؛

ارتقای سطح مسابقات قرآن با اجرای طرح ساماندهی داوران

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی، اجرای طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن با هدف ارتقای سطح کیفی مسابقات را تصویب کردند که علاقه‌مندان می‌توانند در اين طرح ثبت‌ نام کنند.

ساماندهی داوران قرآنی با هدف ارتقاء سطح مسابقات قرآن است

علی عظیمی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفت‌وگو با ايكنا از قزوين، بيان كرد: ثبت‌ نام مرحله اول طرح ملی ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان آغاز شده است.

وی اظهار کرد: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، به‌ منظور ایجاد شرایط یکسان برای بهره‌مندی علاقه‌مندان به داوری مسابقات قرآن و ارتقای کیفیت علمی و فنی داوران فعلی، همچنین شناسایی، آموزش و تربیت داوران جوان و هدایت استعدادهای جدید به این سمت، نسبت به برگزاری مرحله اول طرح ملی ساماندهی و ارتقای سنجش و ارزیابی داوران اقدام کرده است.

اين مسئول افزود: این آزمون در هفت بخش داوری شامل صحت حفظ، تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن ویژه قرائت تحقیق و ترتیل و حفظ، هماهنگی و حسن اجرا ویژه همخوانی و همسرایی، لحن ویژه همخوانی و همسرایی در سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار خواهد شد.

عظیمی ادامه داد: همه داوطلبان واجد شرایط تا ۲۴ بهمن‎ماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه اینترنتی my.oghaf.ir نسبت به ثبت‌ نام در آزمون اقدام کنند.

وی بیان کرد: در آیه ۵۸ سوره نساء خداوند می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ...؛ خدا به شما فرمان مى‏‌دهد كه سپرده‌ها را به صاحبان آنها رد كنيد و چون ميان مردم داورى مى‌كنيد به عدالت داورى كنيد...»؛ با توجه به اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های ایجاد فضای قرآنی برگزاری مسابقات قرآن در رشته‌های مختلف عمومی و تخصصی است؛ لذا رکن اصلی هر مسابقه رعایت عدالت از طریق داوری و قضاوت علمی و منصفانه است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه قزوین ادامه داد: در این راستا مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی، اجرای طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن با هدف ارتقای سطح کیفی مسابقات را تصویب کردند.

وی بیان کرد: دبیرخانه و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی مستقر در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی ساماندهی مسابقات قرآن، اجرای این طرح را به‌منظور سنجش، ارزیابی و شناسایی داوران در سطح شهرستانی، استانی و ملی در دستور کار دارد.

عظیمی افزود: ایجاد شرایط یکسان برای بهره‌مندی تمامی علاقه‌مندان به داوری مسابقات قرآن، شناسایی و هدایت استعدادهای جدید به سمت داوری قرآن و افزایش اعتماد بین شرکت‌کنندگان و دستگاه‌های برگزارکننده مسابقات از طریق شناسایی داوران واجد صلاحیت‌های لازم در دو حوزه دانشی و مهارتی، از اهداف اجرای این طرح است.

این مقام مسئول با اشاره به انتشار فراخوان ثبت‌ نام مرحله اول طرح ملی ساماندهی و ارتقاء داوران مسابقات قرآن کریم (سنجش و ارزیابی) ویژه آقایان و بانوان، تصریح کرد: ارتقای کیفیت علمی و فنی داوران فعلی کشور از دیگر اهدافی است که در این طرح به دنبال آن هستیم.

انتهای پیام
captcha