به گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، علی یزدانی، مدیر امور اجتماعی اداره کل رفاه اجتماعی استان اردبیل، چهارم بهمنماه، گفت: بر اساس بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کشور، تمامی دستگاههای موضوع ماده(۲۹) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت میکنند، مکلفند همه حمایتها و کمکهای خود را به افراد حقیقی صرفا از طریق حوالههای الکترونیک ساتنا و پایا انجام دهند.
یزدانی افزود: موسسات خیریه در تمامی کشورها از ارکان بخش رفاه اجتماعی به شمار میروند و با این وجود، در صورت نبود نظارت مناسب و دقیق، امکان استفاده از عنوان خیریه برای پولشویی و فساد محتمل است که موجب سلب اعتماد عمومی به خیریهها میشود. در این راستا، با اجرای تبصره یاد شده، ثبت دقیق اطلاعات پرداختهای حمایتی، مبنای دریافت معافیت مالیاتی خیریهها خواهد بود و به این ترتیب شفافیت در پرداختهای حمایتی این موسسات ممکن خواهد شد، بر این اساس، موسسات خیریه قادر خواهند بود نتیجه استحقاق سنجی افراد را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کنند.
مدیر امور اجتماعی استان اردبیل، خاطرنشان کرد: پرداختهای باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا، پایا) انجام و در قسمت بابت حواله الکترونیک، نسبت به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت «شناسه پرداخت» اقدام شود، این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا، سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت مؤسسه خیریه و در انتها شماره تلفن همراه رابط موسسه(بدون در نظر گرفتن صفر اول) است.
وی تصریح کرد: پس از انجام پرداخت به شیوه مذکور، اطلاعات شناسه پرداخت به همراه اطلاعات هویتی دریافت کننده، دستگاه پرداخت کننده، مبلغ و تاریخ پرداخت از شبکه بانکی دریافت و در سامانهای که به این منظور در آیندهای نزدیک معرفی خواهد شد، طبقه بندی و ثبت میشود.
یزدانی گفت: سامانه مذکور در فرایند مالیاتی در سال جاری برای عملکرد سال ۱۳۹۸ هیچ تغییری نخواهد کرد و این سامانه، مبنای معافیت مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۹ است که در سال ۱۴۰۰ منظور خواهد شد. در نهایت مؤسسات خیریه در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانند سوالات بوجود آمده خود را به آدرس پست الکترونیکی ngo@mcls.gov.ir ارسال کنند و همکاران در وزارت متبوع، در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی اقدام میکنند.
انتهای پیام