مراکز نیکوکاری پیشگام در محرومیت‌زدایی هستند
کد خبر: 3956355
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

مراکز نیکوکاری پیشگام در محرومیت‌زدایی هستند

مدیر قرارگاه جهادی و مرکز نیکوکاری مهرپرور استان اردبیل، گفت: مراکز نیکوکاری پیشگام در محرومیت‌زدایی اقشار آسیب‌دیده و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان، هستند.

مراکز نیکوکاری پیشگام در محرومیت‌زدایی هستندعلی امیرپور، مدیر قرارگاه جهادی و مرکز نیکوکاری مهرپرور، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، با بیان اینکه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی(ع) برنامه‌های متعددی در استان اردبیل برگزار شد، گفت: مراکز نیکوکاری پیشگام در محرومیت‌زدایی اقشار آسیب دیده و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان، هستند.

وی با بیان این که توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، افزایش اعتماد نیکوکاران و پیوند توانمندی‌های خیرین با نیازهای محرومان ازجمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری است.

امیرپور، با اشاره به برپایی این برنامه های معنوی را تجلیل و قدردانی از پدران زحمت کش و سرپرست خانوار استان دانست و افزود: در همه شهرستان‌ها به صورت نمادین از پدران با برگزاری جشن‌هایی ضمن رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تجلیل شد، خیرین استان در منازل خانواده‌های تحت پوشش که پدران خود را از دست داده اند حضور یافته و با تقدیم هدیه‌ای یاد و خاطره آنان را گرامی دلشتند.

مدیر قرارگاه جهادی و مرکز نیکوکاری مهرپرور، از توزیع سبد کالا و بسته‌های غذایی به مناسبت ولادت امام علی (ع) در سطح استان خبر داد و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته از سوی خیرین و مردم نیکوکار استان در بین خانواده‌های بی‌سرپرست و محروم سبدهای کالا و مایحتاج مورد نیاز تهیه و توزیع شد و امیدواریم که با مشارکت کمک‌های خیرین اردبیلی، این کمک‌های مومنانه ادامه پیدا کند.

امیرپور، افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته ۵۰ درصد سرپرستان خانوار در بین این مددجویان را پدران تشکیل می‌دهند که عمدتاً سالمند و یا از کار افتاده هستند و ضروری است تا توسط مسئولین استان حمایت‌های بیشتری از این قشر انجام گیرد.

وی تصریح کرد: مرکز نیکوکاری مهرپرور برای اولین بار در کشور آشپزخانه دائمی نیکوکاری همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) راه اندازی کرده و روزانه ۵۰۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع می‌کند.

ایجاد پایگاه‌های سلامت رایگان در استان

مدیر قرارگاه جهادی و مرکز نیکوکاری مهرپرور، از اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی به مناطق مختلف نیازمند خبر داد و گفت: در این ویزیت‌ها نسخه پیچی رایگان نیز در محل انجام می‌شود تا به قدر توان از نیازها و آلام مردم بکاهیم.

وی خاطر نشان کرد: پایگاه‌های ارائه خدمات به صورت فعال و رایگان پیگیر مشکلات سلامت افراد مراجعه کننده تا سطوح بالاتر و رفع مشکل آن ها هستند.

امیرپور، اظهار کرد: این خدمات با هدف کمک به اقشار نیازمند که دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشتی ندارند اجرایی و در طول هفته نیز در چند منطقه روستایی دیگر برنامه‌ریزی خواهد شد.

مدیر قرارگاه جهادی و مرکز نیکوکاری مهرپرور، تاکید کرد: اهداء ماسک، ویزیت رایگان، کنترل فشار خون و قند خون و نیز ارجاع افراد نیازمند به سطح تخصصی در کلینیک‌های تخصصی جهت ارائه خدمات درمانی از مهمترین برنامه‌های پزشکان جهادی این مرکز در مناطق آسیب‌دیده استان خواهد بود.‌

خبرنگار: فائزه ندایی
انتهای پیام
captcha