آئین تجلیل از خانواده‌های حافظان قرآن کریم در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3959286
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

آئین تجلیل از خانواده‌های حافظان قرآن کریم در اردبیل برگزار شد

آئین تجلیل از خانواده‌های حافظان قرآن کریم استان اردبیل با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و قرآنی، نام آوران قرآنی و حافظان و قاریان در مدرسه راهیان صادق برگزار شد.

آئین تجلیل از خانواده‌های حافظان قرآن کریم در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، در آئینی که امروز ۲۳ اسفندماه با حضور استاندار اردبیل و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و قرآنی در مدرسه راهیان صادق برگزار شد، نام آوران قرآنی، حافظان و قاریان، خانواده‌های آن‌ها و پزشکان حافظ قرآن کریم حوزه سلامت مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این آئین باشکوه و معنوی، گفت: همانطور که قرآن کریم در حق مؤمنان شفاعت می‌کند، حافظ و کسانی که در ترویج آموزه‌های قرآن تلاش می‌کنند نیز در قیامت دارای مقام شفاعت هستند.

وی افزود: رسول اکرم(ص) فرموده است: «من قرأ القرآن حتی یستظهره ویحفظه ادخله الله الجنه و شفّعه فی عشرة من اهل بیته قد وجبت لهم النار» (هر که آنقدر قرآن بخواند تا حفظ شود خداوند او را به بهشت داخل خواهد کرد و شفاعتش را درباره ده نفر از خانواده اش که آتش جهنم بر آنان واجب شده می‌پذیرد) یا می‌فرمایند: «فإذا دخل صاحب القرآن الجنه قیل له اقرأ و ارق لکل آیه درجه فلا تکون فوق حافظ القرآن درجه» (هنگامی که صاحب قرآن داخل بهشت شود به او گویند بخوان و بالا برو، پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه‌ای نیست).

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: ترویج آموزه‌های دینی و قرآنی بر همه مسلمین واجب است و باید در این راستا، نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

آئین تقدیر از خانواده‌های حافظان قرآن کریم و پزشکان حافظ قرآن کریم حوزه سلامت، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و با مشارکت شورای توسعه قرآنی استان، استانداری، مؤسسه دارالقرآن و مؤسسه سروش نغمه امید برگزار گردید و از ۴۰ حافظ کل و خانواده‌های آن‌ها تجلیل و تقدیر شد.

همچنین در این آئین از دکتر محمد جعفرزاده، متخصص عفونی و دکتر حبیب حبیب زاده، آزاده سرافراز و متخصص رادیولوژی و سونوگرافی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha