اعلام روزشمار و برنامه‌های دهه مهدویت در فارس / پویش «هفت سین مهدوی» اجرا می‌شود
کد خبر: 3960560
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

اعلام روزشمار و برنامه‌های دهه مهدویت در فارس / پویش «هفت سین مهدوی» اجرا می‌شود

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس ضمن تشریح روزشمار دهه مهدویت امسال از اجرای ۱۱ عنوان برنامه بدین مناسبت در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حدائق، مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس امروز، ۲۸ اسفندماه در نشست خبری بزرگداشت دهه مهدویت و اعلام برنامه‌های این شورا گفت: هر ساله با تدبیر و دستور رهبر معظم انقلاب ایام اعیاد دهه مهدویت به یک عنوان نام‌گذاری می‌شود که این کار توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

وی به تشریح عناوین روزهای دهه مهدویت در سال جاری پرداخت و افزود: 5 شعبان مصادف با 29 اسفند به نام «انتظار، عقلانیت و معنویت»؛ 6 شعبان مصادف با  30 اسفند99(تحویل سال) با نام «تحول روحی و آمادگی همه جانبه برای ظهور»؛ 7 شعبان مصادف با اول فروردین‌ماه 1400 به‌نام «دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی»؛ 8 شعبان مصادف با 2 فروردین‌ماه به‌نام «جامعه اسلامی و همدلی و مواسات مهدوی»؛ 9 شعبان مصادف با 3 فروردین به‌نام «سرباز پروری برای ظهور با تربیت نسل منتظر(کودکان و نوجوانان مهدوی)»؛ 10 شعبان المعظم مقارن با 4 فروردین  متناسب با نامگذاری سال 1400 از طرف مقام معظم رهبری؛ 11 شعبان مصادف با 5 فروردین به‌نام «جوان منتظر انقلابی و آمادگی و تلاش برای تحقق تمدن اسلامی»؛ 12 شعبان مقارن با 6 فروردین به‌نام «اقتصاد اسلامی، عدالت و انتظار ظهور»؛ 13 شعبان مصادف با 7 فروردین به‌نام «خانواده منتظر، هسته اولیه تمدن نوین اسلامی»؛ 14 شعبان مقارن با 8 فروردین به‌نام «دختران، زنان و مادران، زندگی عفیفانه زمینه‌ساز ظهور» و 15 شعبان مصادف با 9 فروردین به‌نام «مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی» نام‌گذاری شده‌ است.

حدائق همچنین به راه‌اندازی شورای قرآن و عترت در استان فارس اشاره کرد و گفت: تمام فعالیت‌های عترت اعم از فعالیت‌های مهدوی یا سایر فعالیت‌های بزرگداشت ائمه اطهار ذیل شورای قرآن و عترت یک‍پارچه‌سازی و وحدت رویه پیدا می‌کنند.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس همچنین از اجرای ۱۱ عنوان برنامه بزرگداشت دهه مهدویت در استان فارس خبر داد و به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: نخستین برنامه اجرای پویش وقف مهدوی با همکاری سازمان اوقاف است. دغدغه‌ای که وجود دارد این است که اگر قرار است فعالیتی به‌خصوص فعالیت مردمی انجام شود، باید سرمایه‌هایی هم وجود داشته باشد که بتوان بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی انجام داد لذا این پویش کمک می‌کند تا کسانی که می‌خواهند در راستای مهدویت قدمی بردارند در هر زمینه‌ای که مدنظر دارد وقفی انجام دهند به نام امام زمان(عج) این وقف را انام دهند.

وی توسعه و گسترش سه‌شنبه‌های مهدوی را از جمله برنامه‌های دهه مهدویت برشمرد و گفت: این برنامه با سه جامعه هدف اعم از بسیج و حلقه‌های صالحین، آموزش و پرورش و شبکه شاد و دیگری برای مساجد اجرا می‌شود.

حدائق، اجرای پویش جشن خانگی مهدوی، جشن عبادت ۱۵ سالگی پسران و ۹ سالگی دختران در نیمه شعبان در بستر فضای مجازی، راه‌اندازی سامانه شورای قرآن و عترت، اجرای پانزدهمین دوره مسابقه کتابخوانی میثاق پنهان، مسابقه کتاب نسیم انتظار از مجموعه گفتارهای ‍پیرامون امام زمان(عج)، تجلیل از فعالان مهدوی، اجرای پویش سفیر مهدوی ۲ وغیره را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

 مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس بیان کرد: یکی از برنامه‌های دهه مهدویت توزیع بسته‌های معشیتی از نیمه شعبان تا نیمه رمضان است. در نیمه شعبان سال گذشت ۳ هزار بسته معیشتی ویژه نیازمندان شیراز توزیع شد و تا امروز قریب ۱۲ هزار بسته معیشتی با این نیت توزیع شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این‌ها مرکز تخصصی مهدویت سطح 3 حوزه علمیه برادران با هدف توانمندسازی طلاب و دانش پژوهان راه‌اندازی شده است، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این ایام اجرای پویش هفت سین مهدوی است که خانواده‌ها می‌توانند در سفره هفت سین خود نمادی از امام زمان(عج) را قرار داده و از آن فیلم تهیه کرده و ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha