مراحل رسیدن به تمدن اسلامی در کلام رهبر انقلاب تبیین می‌شود
کد خبر: 3961219
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
در شانزدهمین همایش دکترین مهدویت؛

مراحل رسیدن به تمدن اسلامی در کلام رهبر انقلاب تبیین می‌شود

مراحل پنج‌گانه رسیدن به تمدن اسلامی در کلام رهبر معظم انقلاب در شانزدهمین همایش دکترین مهدویت و در قالب قرائت مقاله تبیین می‌شود.

ارسال// مراحل رسیدن به تمدن اسلامی در کلام رهبر انقلاب تبیین می‌شودبه گزارش ایکنا، شانزدهمین همایش دکترین مهدویت امروز ششم فروردین ماه با موضوع «طرح کلی دین و حرکت انبیاء از آغاز تا انجام» با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی مجازی آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه و دبیر علمی این همایش در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. 

حجت‌الاسلام محمدصابر جعفری، دبیر علمی همایش دکترین مهدویت در سخنانی در این همایش بیان کرد: برای تحقق این همایش به عنوان شانزدهمین دوره، نهادهای مختلف همکاری کردند. این همایش در سطح بزرگی با حضور محققان داخل و خارج در حال برگزاری است و مطالب بسیار مفیدی در قالب مقاله ارسال شده است.

وی با بیان اینکه جلسات متعدد علمی و اندیشه‌ورزانه برای تعیین موضوع همایش، محورهای آن، فراخوان اجمالی و تفصیلی به زبان‌های مختلف برگزار و عنوان همایش «طرح کلی دین و حرکت انبیاء و امامان از آغاز تا انجام» تعیین شد، افزود: طرح کلی نیاز به دین، گسترش نهضت‌های اسلامی، ابتنای فهم دقیق کلام معصومان، روش‌شناسی طرح‌ها و نظام‌ها از موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث قرار خواهد گرفت.

جعفری با بیان اینکه طرح کلی نیاز به دین در میراث اندیشمندان از فراوانی بیشتری برخوردار است، اظهار کرد: در این همایش دیدگاه قدما و برخی متأخرین درباره اعتقادات، اخلاق و احکام در قالب طرح کلی دین مورد بررسی قرار می‌گیرد و دیدگاه رهبری هم مورد بحث به صورت ویژه خواهد بود. همچنین دیدگاه‌های مرحوم صفایی نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

جعفری افزود: ضرورت و روش کشف بحث اتنظار تقیه از دیدگاه برخی اندیشمندان از جمله مرحوم صفائی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سه‌گانه انتظار نیروسازی، نهضت و قیام و تشکیل حکومت و تمدن‌سازی هم به بحث گذاشته می‌شود، رهبر انقلاب مراحل پنج‌گانه برای تمدن تعریف کرده‌اند و مقالات متعددی در این عرصه داریم.

وی بیان کرد: تجلیل از مهدی‌یاوران هم از دیگر بخش‌های این همایش است. کسانی که با تبعیت از ولایت فقیه به امام زمان کمک و یاری کرده‌اند مورد تجلیل قرار می‌گیرند که از جمله از خانواده سردار شهید سلیمانی و مهدی المهندس تقدیر می‌شود.

جعفری گفت: فراخوان همایش آینده هم به سه زبان در پایان این برنامه در سایت همایش بارگذاری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha