مردم مسافرت‌های خود را به ایام پساکرونا موکول کنند
کد خبر: 3961710
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

مردم مسافرت‌های خود را به ایام پساکرونا موکول کنند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم مسافرت‌های خود را به ایام پس از کرونا موکول کنند چرا که در حال حاضر با وجود تزریق واکسن کرونا وضعیت در آینده بهتر خواهد شد و مردم می‌توانند در آینده مسافرت‌های بهتری را تجربه کنند.

دست دادن از نوع مشت‌های گره کرده نباید تبدیل به فرهنگ شودمنوچهر کرمی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در گفت‌‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه مردم در تعطیلات نوروز دیدو بازدیدهای خود را به صورت مجازی و از طریق تماس‌های تلفنی باید انجام دهند، افزود: به منظور پیشگیری از کرونا از هر گونه دست دادن‌ها و روبوسی کردن باید بپرهیزیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین توصیه ما این است که مردم حتی اگر در جمع‌های خانوادگی نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اگر فردی علائم بیماری مانند آبریزش بینی، تب، درد بدن، گلو درد و... داشت به هیچ وجه حتی در حضور جمع‌های خانوادگی هم قرار نگیرد.

کرمی تأکید کرد: همشهریان باید از پذیرایی‌های مکرر که منجر به مواجه افراد با یکدیگر می‌شود بپرهیزند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه مردم باید از رفت و آمدهای غیر ضروری بکاهند و برای جایگزین سفر خود از مسافت‌های بسیار کوتاه و در فضای باز استفاده کنند، افزود: انتخاب مسافت‌های کوتاه برای مسافرت موجب می‌شود صرف غذا در رستوران‌ها انجام نگیرد و حضور افراد در مکان‌های عمومی کمتر شود.

کرمی ادامه داد: گرچه صله رحم در رسم و رسوم ما وجود دارد و از آداب کهن ما محسوب می‌شود اما مردم توجه داشته باشند که همواره در محیط‌های باز قرار بگیرند که گردش هوا وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در صورتی که هر یک از افراد خانواده علائم بیماری کرونا را داشتند حتماً به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و به عنوان محدودیت اجتماعی قرنطینه خانگی شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تأکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم مسافرت‌های خود را به ایام پس از کرونا موکول کرده چرا که در حال حاضر با وجود تزریق واکسن کرونا وضعیت در آینده بهتر خواهد شد و مردم می‌توانند در آینده مسافرت‌های بهتری را تجربه کنند.

وی گفت: برای افرادی که مجبور به مسافرت هستند توصیه می‌کنیم در حداقل زمان، حداقل مسافت و حداقل مواجه با مکان‌های عمومی همچون پارک‌ها، محل‌های بازی، رستوران‌ها، اماکن گردشگری و محل تجمع افراد را داشته باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: مردم بدون هر شیوه دست دادنی باید مهربانی و محبت به یکدیگر را حفظ کنند، نباید دست دادن به شیوه مشت‌های گره کرده تبدیل به فرهنگ شود.

انتهای پیام
captcha