کرونای هندی را جدی بگیریم
کد خبر: 3966995
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

کرونای هندی را جدی بگیریم

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: متأسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد سویه جدیدی از این ویروس به نام کرونای هندی هستیم که قدرت شیوع و کشندگی آن به مراتب از سویه‌های قبل بیشتر است و در هند فاجعه به‌ بار آورده است.

کرونای هندی را جدی بگیریم

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار و 70 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار در مقایسه با سه پیک قبلی افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان زیر بار مراجعات بیش از اندازه فرسوده شده‌اند، گفت: طی بیش از یک سالی که از شیوع کرونا می‌گذرد، کادر بهداشت و درمان در سخت‌ترین شرایط کاری و با کمترین میزان مرخصی در صف اول مقابله با کرونا ایستاده‌اند تا جان هموطنان را نجات دهند.

این مسئول تأکید کرد: شرایط فعلی نشان می‌دهد که به سادگی و به این زودی‌ها نمی‌توانیم ماسک‌ها را صورتمان برداریم و اگر نسبت به رعایت پروتکل‌ها بی‌تفاوت باشیم، روزهای تلخ‌تری از امروز را تجربه می‌کنیم.

بابایی گفت: متأسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد سویه جدیدی از این ویروس به نام کرونای هندی هستیم که قدرت شیوع و کشندگی آن به مراتب از سویه‌های قبل بیشتر است و در هند فاجعه به بار آورده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه از هفته آینده تزریق واکسن به افراد بالای ۸۰ سال شروع می‌شود، گفت: قرار است سامانه‌ای طراحی شود که گروه‌های اولویت‌دار در آن خوداظهاری کرده و بعد از آن از طریق دانشگاه علوم‌پزشکی مطلع شوند که برای تزریق واکسن به کجا مراجعه کنند.

وی گفت: بعد از اتمام واکسیناسیون دومین گروه اولویت‌دار به ترتیب تزریق واکسن به افراد بالای ۷۵، ۶۵، افراد با بیماری زمینه‌ای مزمن و... آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha