واكسیناسیون كرونا 55 درصد سالمندان بالای 80 سال در فارس
کد خبر: 3970919
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴

واكسیناسیون كرونا 55 درصد سالمندان بالای 80 سال در فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از واكسیناسیون كرونا قریب 55 درصد از سالمندان بالای 80 سال در استان فارس خبر داد و بر ضرورت تسریع این روند تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 21 اردیبهشت‌ماه در سیصد و بیستمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه بر سرعت بخشیدن روند انجام واکسیناسیون به ویژه برای افراد بالای ۸۰ سال در سطح استان تأکید کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۵۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن فارس در انجام واکسیناسیون علیه کووید ۱۹در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: با توجه به آسیب‌پذیر بودن سالمندان در برابر این اپیدمی، باید نسبت به شناسایی و انجام واکسیناسیون افراد باقی‌مانده گروه بالای ۸۰ سال در کمترین زمان اقدام شود تا هنگام شروع واکسیناسیون گروه‌های بعدی دچار سختی نشوند.

لطفی با قدردانی از همکاری و همدلی مردم در این بحران بیان کرد: روند واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید۱۹، با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی و گروه‌های هدف در حال اجرا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از مردم خواست تا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشت و درمان، خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی خودداری کرده و طبق فراخوان از سوی مجموعه سلامت و به دور از ازدحام و شلوغی، واکسیناسیون انجام گیرد.

وی با تأكید جدی بر افزایش مراقبت جوانان از سالمندان ویژه در ایام تعطیلات، به مردم توصیه کرد تا در روز عید فطر، این روز را به دور از هرگونه اقدام خطرساز مانند دورهمی‌های خانوادگی سپری کرده و از مسافرت خودداری کنند.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

انتهای پیام
captcha