صلحی که در اثر زور به دست بیاید، آغازگر جنگ بعدی است
کد خبر: 3975325
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
یادگار امام:

صلحی که در اثر زور به دست بیاید، آغازگر جنگ بعدی است

سید‌حسن خمینی در کنفرانس بین‌المللی گفتمان سیاسی از دیدگاه امام خمینی گفت: پیروزی‌هایی که منصفانه به دست نیاید، زمینه‎ساز جنگ‎های بعدی است. صلحی که در اثر زور به دست بیاید، آغازگر جنگ بعدی است.

صلحی که در اثر زور به دست بیاید، آغازگر جنگ بعدی است

به گزارش ایکنا؛ در آستانه سی و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه نشستی پیرامون اندیشه سیاسی حضرت امام‌(ره) را به صورت مجازی برگزار کرد. در این نشست سید‌حسن خمینی ابتدا با تشکر از برگزار‌کنندگان گفت: انقلابات در قبل از انقلاب اسلامی یا به اردوگاه کمونیسم یا لیبرالیسم متعلق بودند. هیچ یک از مبارزات ملت‌ها قبل از انقلاب اسلامی ایران خاستگاهی جدای از این دو اردوگاه ندارد.  

وی در ادامه گفت: امام به جنگ با نیروهای ستم‌شاهی نرفت، شعار ما این بود که شما اگر به ما گلوله می‌دهید، ما به شما گل می‌دهیم. امام پیروزی از هر طریقی را نمی‌پذیرفت. راه امام بازگشت به دین از طریق قلوب مردم است.

سیدحسن خمینی یادآور شد: پیام بزرگ انقلاب اسلامی ایران بازگشت به دین است، اما نه دین طالبانی، بلکه دینی که مردم در آن نقش اساسی دارد، بازگشت به جمهوری اسلامی است، نه حکومت اسلامی و این پیام در اعماق ملت‌های اسلامی رفته است. امروز اگر حماس پیروز می‌شود، چون ملت فلسطین پشت سر آنهاست. اگر در افغانستان پیروزی حاصل شد، چون مردم افغانستان ایستاده‌اند.

وی در ادامه سخنانش به انصاف در سیاست خارجی اشاره کرد و افزود: در سیاست خارجی، یکی از شروط مهم انصاف است. پیروزی‌هایی که منصفانه به دست نیاید، زمینه‎ساز جنگ‎های بعدی است. صلحی که در اثر زور به دست بیاید، آغازگر جنگ بعدی است. از روزی که خارجی‌ها در این مملکت پا گذاشته‌اند، ما شاهد رعایت منصافانه‌ای نبوده‌ایم. الان هم اگر بخواهید به چیزی برسید، باید همراه با انصاف باشد. هیچ وقت انقلاب اسلامی به رهبری امام و بعد به رهبری مقام معظم رهبری چیزی بیش از آن نخواسته که حق او را به رسمیت بشناسند.

سیدحسن خمینی در قسمت پایانی سخنانش گفت: باید شهادت داد برادرمان آقای ظریف هم به اصول و قواعد سیاست و هم به توانایی شخصی از جهت شناخت، درایت، امانت و تقوای لازم مجهز بود و ظلم به ایشان ظلم به نگاه کارشناسی در دستگاه سیاست خارجی است. عنصری شجاع، باتقوا و دانش کافی و شناختی خوب از جهان معاصر با دانش از درد مردم، روزگار بسیار خوبی را سپری کرد و تلاش بسیار ارزشمندی داشت و من مطمئنم که آیندگان بیش از کسانی که امروز هستند، از برادرمان ظریف یاد خواهند کرد و نام او را به بزرگی بر زبان خواهند آورد. امیدوارم که جهان اسلام شاهد حکومت مردم باشد؛ ما حاکمان بی‌لیاقتی را در کشورهای اسلامی تجربه کردیم، سخن امام همیشه با مردم این سرزمین‌ها این بود که هیچ راهی بهتر از گره زده شدن دل‌های این مردم نیست و آینده از آن مستضعفین است.

انتهای پیام
captcha