فرزند شهیدم به‌ دنبال گمنامی بود
کد خبر: 3976438
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

فرزند شهیدم به‌ دنبال گمنامی بود

پدر شهید عابدینی در دیدار رئیس دانشگاه علمی کاربردی در منزل شهید در فریدونکنار، گفت: شهید علی عابدینی همواره سعی می‌کرد در گمنامی بماند و زمانی که مجروح شده بود اطلاعی نداشتیم و حتی برای اینکه از وی استقبال نکنیم بی‌خبر از سوریه برمی‌گشت.

شهید عابدینی می‌خواست در گمنامی بماندبه گزارش ایکنا از مازندران، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، عصر دیروز، ۱۸ خردادماه از خانواده شهید علی عابدینی از شهدای مدافع حرم دیدار و با اهدای لوح تقدیر از وی تجلیل بعمل آورد.

در این دیدار رئیس دانشگاه علمی و کاربردی کشور، گفت: زمان جنگ معنویت و شور و امیدی در کشور حاکم بود به طوری که با یک نوای آهنگران از هر کوچه‌ای رزمنده‌ای برای رفتن به جبهه داوطلب می‌شد.

وی با بیان اینکه هر چند سال‌ها از زمان دفاع مقدس فاصله گرفتیم، افزود: امروز دفاع از کریمه اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است و رزمندگان ایران اسلامی به همراه دیگر رزمندگان جهان اسلام موفق شدند بساط کفر را از بلاد مسلمین برچینند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه برخی از افراد گمان می‌کنند خانواده شهدا عاشق فرزندانشان نبودند، تصریح کرد: خلاف تصور این دسته آنچه مسلم است خانواده شهدا از جمله افرادی هستند که بسیار عاشقانه و بی‌حاشیه دوستدار فرزندانشان بودند و به همین سبب جز به رضایت الهی و مقام شهادت و پاسداری از دین خدا به چیز دیگری رضایت نمی‌دادند.

امثال شهید عابدینی‌ها در جامعه فراوان هستند

در ادامه این دیدار یوسف عابدینی، پدر شهید علی عابدینی با بیان اینکه این شهید مدافع حرم همواره در کنار تحصیل دغدغه حراست و حفاظت از میهن را داشت و در اولین فرصت خود را به جبهه حق علیه باطل رساند، گفت: اگر این مدافعان حرم نبودند همانند مردم عراق و سوریه ارزش‌هایمان پایمال می‌شد.

وی با اشاره به اینکه امثال شهید عابدینی‌ها در جامعه اسلامی ما فراوان هستند، افزود: شهید عابدینی همواره سعی می‌کرد در گمنامی بماند و زمانی که مجروح شده بود اطلاعی نداشتیم و حتی برای اینکه از او استقبال نکنیم بی‌خبر از سوریه به خانه بر می‌گشت.

این پدر شهید ادامه داد: شهید عابدینی دانشجوی علمی کاربردی جهاددانشگاهی مازندران بود و برای دفاع از میهن امتحان پایان ترم خود را نیمه‌کاره رها کرد و برای دفاع از حرم به جنگ با تکفیری‌ها رفت.

عابدینی بیان کرد: در زمان شیوع کرونا این موضوع را در بین دانشجویان تبیین کنید که شهدای ما علی‌رغم تحصیلات دانشگاهی برای پاسداری از میهن و ناموس به پا خواستند و نباید اجازه دهند کرونا بهانه‌ای برای خالی کردن میادین دفاع باشد.

به گزارش ایکنا شهید عابدینی در یک خانواده شهیدپرور به دنیا آمد. به گفته دوستان وی، شهید عابدینی، آنقدر فداکار و دلاورد مرد بود که وقتی جانباز شد، حاضر به معالجه زودهنگام نشد.

انتهای پیام
captcha