پروژه ناتمام مجتمع فرهنگی ــ مذهبی لرستان پس از گذشت 9 سال
کد خبر: 3977177
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

پروژه ناتمام مجتمع فرهنگی ــ مذهبی لرستان پس از گذشت 9 سال

نماینده شورای عالی قرآن در لرستان ضمن انتقاد از نبود یک مکان خاص برای فعالیت‌های قرآنی در استان، گفت: کلنگ مجتمع فرهنگی ــ مذهبی شامل شورای عالی قرآن، ستاد بازسازی عتبات عاليات، ستاد اقامه نماز و بنياد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) استان لرستان در فروردين‌ماه سال ۹۱ به زمین زده شده و تاکنون تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مجتمع فرهنگی ـ مذهبی لرستان تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته استعزت‌الله گوشه‌ای، نماینده شورای عالی قرآن در استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، عمده‌ترین مشکل حوزه قرآن در این استان را کمبود بودجه و اعتبارات دانست و گفت: متأسفانه ما شاهد بی‌توجهی مسئولان دینی و قرآنی نسبت به فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در این استان هستیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی گامی مهم در تحقق مدینه فاضله است اما کمبود اعتبارات در حوزه قرآن باعث شده برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی بسار کم‌رنگ و ضعیف باشد، افزود: متأسفانه در لرستان در بحث قرآن مشکلات زیادی داریم و مدیران نیز توجه لازم به رفع مشکلات این حوزه را ندارند.

مدیر مؤسسه قرآن یوسف‌‌نبی(ع) خرم‎آباد به نبود یک مکان خاص برای شورای قرآن استان  اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه چندین سال از کلنگ‌زنی ساختمانی برای فعالیت‌های قرآنی استان لرستان در شهر خرم‎آباد می‎گذرد اما این ساختمان که قرار است در چهار طبقه احداث شود تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار کرد: در این مجتمع فرهنگی ـ مذهبی قرار است شورای عالی قرآن، ستاد بازسازی عتبات عاليات، ستاد اقامه نماز و بنياد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) مستقر شوند که متأسفانه با گذشت سال‌ها هنوز در مرحله ساخت است که می‎طلبد مسئولان به‌ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در زمینه سرعت بخشیدن به مراحل ساخت این مجتمع فرهنگی ـ قرآنی جدی‎تر عمل کنند.

یادآور می‏‌شود، کلنگ مجتمع فرهنگی ـ مذهبی شامل شورای عالی قرآن، ستاد بازسازی عتبات عاليات، ستاد اقامه نماز و بنياد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) استان لرستان، در فروردين‌ماه سال 91 به زمين زده شد.

اين مجتمع فرهنگی ـ مذهبی که در زمينی به مساحت یک هزار و 800 مترمربع و زيربنای 300 متر و در منطقه 60 متری خرم‌آباد برای فعاليت شورای عالی قرآن، ستاد بازسازی عتبات عاليات، ستاد اقامه نماز و بنياد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) استان لرستان کلنگ‌زنی شد قرار بود با اعتباری بالغ بر يک‌ ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان از محل اعتبارات تملک دارايی، ظرف دو سال به بهره‌برداری برسد و ادارات و نهادهای مذكور در آن مستقر شوند که متأسفانه تاکنون تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام
captcha