کمپین نامه‌های امیدبخش در حمایت از بازمانده حادثه اونتاریو
کد خبر: 3978207
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

کمپین نامه‌های امیدبخش در حمایت از بازمانده حادثه اونتاریو

یک سازمان خیریه اسلامی در کانادا در اقدامی ابتکاری دست به جمع‌آوری نامه‌های امید بخش مردم برای تنها بازمانده حادثه تروریستی دو هفته قبل شهر لندن در استان اونتاریو زده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از گلوبال نیوز، یک خیریه اسلامی در کانادا در تلاش است از تنها بازمانده یک خانواده مسلمان که در یک حادثه تروریستی در شهر لندن در ایالت اونتاریو کشته شدند حمایت کند.

تنها بازمانده این حادثه تروریستی که در آن چهار نفر از اعضای یک خانواده پاکستانی‌تبار کشته شدند، یک پسر 9 ساله به نام فایز افضل است. حمایت گسترده  جامعه مسلمانان پس از حمله تروریستی باعث شد که سازمان امداد اسلامی کانادا (Islamic Relief Canada) در یک ابتکار، نامه‌های مردم را برای فایز افضل ارسال کند.

این ابتکار اجازه می‌دهد تا اعضای جامعه پیام‌های امیدبخش و پشتیبانی خود را  تا پایان روز جمعه با این نوجوان به اشتراک بگذارند.

صنم اسلام از مسئولان سازمان امداد اسلامی کانادا گفت: جامعه مسلمانان از این حمله دلشکسته شده‌اند و ما همه به طور مشترک از فقدان اعضای خانواده افضل ناراحتیم. ما می‌دانیم که زندگی برای فائز ، پسر 9 ساله، در سالهای آینده چالش برانگیز خواهد بود و قلب ما با او همراه است.

وی افزود: اعضای جامعه در حال تماس با ما بودند و می‌گفتند می‌خواهند به نوعی به او كمک كنند و حمایت خود را نشان دهند. بنابراین یکی از اعضای تیم ما به فکر جمع آوری پیا‌م هایی از جامعه افتاد تا در کتابی گردآوری شود که پس از آن می‌توانیم به او بدهیم. 

از کسانی که مایل به مشارکت در این کتاب بودند، خواسته شد پیام‌های امیدوارکننده و الهام بخشی برای این نوجوان مسلمان ارائه دهند.  اسلام می‌گوید: ما بر پیام‌های مثبت و دلگرم کننده متمرکز شده‌ایم که به دور از یادآوری آن حادثه باشند. اساساً، ما می‌خواهیم بیشتر از اینکه در این مرحله برای او ناراحتی ایجادکنیم، روی دلگرم کردن او تمرکز کنیم. 

وی ادامه داد: ما در واقع قصد داریم پیام‌ها را بررسی کنیم و از مناسب بودن آنها اطمینان حاصل کنیم و سپس آنها را در کتابی که به مسجد مسلمانان لندن اهدا خواهیم کرد، گردآوری خواهیم کرد و به سرپرستان فایز می‌دهیم. اسلام افزود که تا روز چهارشنبه ظهر آنها بیش از 400 پیام دریافت کرده بودند.

پیش از این، در یک کمپین گسترده برای حمایت از اعضای این خانواده از زمان حمله تاکنون بیش از 1 میلیون و 187 هزار و 954 دلار کانادا جمع‌آوری شده است.

این حمله در حالی شکل گرفت که نگرانی‌ها در مورد حملات اسلام‌هراسانه در استان‌های سراسر کانادا افزایش یافته و مقامات خواستار مقابله با نژادپرستی، خشونت‌های ناشی از نفرت و شیوع گروه‌های راست افراطی هستند.

آمار پلیس کانادا که در ماه مارس منتشر شد نشان داد که جنایات ناشی از نفرت از مسلمانان در سال 2019 به 181 مورد افزایش یافته است. سال قبل از آن این تعداد، 166 مورد بوده است. 

انتهای پیام
captcha