واکنش عراق به حمله راکتی علیه پایگاه عین الاسد در الانبار
کد خبر: 3982169
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸

واکنش عراق به حمله راکتی علیه پایگاه عین الاسد در الانبار

نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق ضمن تأیید حمله راکتی به پایگاه عین الاسد در استان الانبار گفت که درباره این حادثه تحقیق می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز دوشنبه اعلام کرد که درباره حادثه حمله به پایگاه عین الاسد در استان الانبار واقع در غرب عراق تحقیق می‌کند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، بعد از ظهر امروز، هشت راکت از تقاطع «هیت - کبیسه» در استان الانبار به سمت پایگاه عین‌الاسد شلیک شد که از این تعداد، چهار راکت مستقیماً به بخش نظامی آمریکایی این پایگاه اصابت کرده است.

در همین حال، نهاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق می‌گوید که سه راکت به پایگاه عین‌الاسد اصابت کرده و تلفات قابل ذکری را برجای نگذاشته است.

این نهاد افزود: نیروهای امنیتی یک دستگاه خودروی رها شده مدل کیا را در شهر هیت پیدا کردند که حامل پایه پرتاب راکت‌هایی بود که به سمت عین الاسد شلیک شده است و این خودرو را توقیف کردند.

واین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز در صفحه توئیتر خود هدف قرار گرفتن این پایگاه در استان الانبار را تأیید کرد و مدعی شد که حدود ساعت ۱۴:۴۵ به وقت محلی، پایگاه هوایی عین الاسد با سه راکت هدف قرار گرفت و هیچ صدمه‌ای به کسی وارد نشده و خسارت این حمله در حال ارزیابی است.

آمریکا به تازگی مقر رزمندگان الحشد الشعبی در استان الانبار نزدیک مرز سوریه را بمباران کرد که با شهادت چهار رزمنده این سازمان همراه شد.

گروه‌های مقاومت به دنبال این تجاوز نظامی آمریکا تأکید کردند که پاسخ مقاومت را خواهند داد.

انتهای پیام
captcha