400 آیه قرآن بیانگر اهمیت جهاد و مقاومت در اسلام است
کد خبر: 3982526
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
آیت‌الله رمضانی در دیدار با عالم پاکستانی:

400 آیه قرآن بیانگر اهمیت جهاد و مقاومت در اسلام است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان تأکید کرد: در قرآن حدود ۴۰۰ آیه درباره موضوع جهاد وجود دارد؛ این مسئله به اهمیت جهاد و مقاومت در اسلام اشاره دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین «راجا ناصر عباس» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان با حضور در ساختمان مجمع جهانی اهل بیت(ع) با آیت‌الله رضا رمضانی، دبیرکل این مجمع دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله رمضانی در این دیدار حضور شیعیان را در پاکستان ظرفیتی عظیم برشمرد و به ضرورت طراحی برنامه‌های آموزشی برای سطوح مختلف جامعه اعم از نخبگان، علما، جوانان و عموم مردم اشاره کرد.

وی فعالیت‌های پژوهشی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد که ضرورت دارد منابع و برنامه‌های آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان تدوین شود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن تأیید حرکت مجلس وحدت مسلمین در مسیر تقریب و وحدت، ضرورت ایجاد اتحادیه علمای مسلمان در پاکستان را بسیار با اهمیت دانست و بیان کرد: تفکر شیعه معتقد به دفاع از مظلوم در هر جای عالم است. لذا موضوع مقاومت در اسلام باید به خوبی تبیین و بحث مقاومت در اسلام از اندیشه و رفتار جریانات افراطی تفکیک شود.

وی درباره اهمیت جهاد و مقاومت در اسلام گفت: در قرآن حدود ۴۰۰ آیه درباره موضوع جهاد وجود دارد؛ این مسئله بر اهمیت جهاد در اسلام اشاره دارد و مقاومت اسلامی در واقع همان رحمت اسلام است.

وی با اشاره به جایگاه راهپیمایی اربعین اظهار کرد: ضرورت دارد از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین در معرفی جریان مقاومت و مقابله با استکبار استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «راجا ناصر عباس» نیز در ادامه این دیدار گفت: در زمان حیات شهید عارف حسینی، حرکت شیعیان پاکستان در اوج بود اما پس از شهادت ایشان، شرایط تغییر کرد و علما به حاشیه رفتند. به همین دلیل با تأسیس مجلس وحدت مسلمانان تلاش شد که علما را در کنار یکدیگر نگه داریم.

وی در تشریح اصول حاکم بر فعالیت‌های مجلس وحدت مسلمانان پاکستان افزود: تفکر حاکم بر مجلس وحدت، تفکر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است. یکی از اهداف ما کمک‌کردن به مستضعفان اعم از شیعه و سنی و حتی غیرمسلمانان مانند سیک‌ها و مسیحیان است.

وی افزود: روابط ما با برادران اهل سنت روابط بسیار خوبی است چرا که یکی از آرمان‌های اصلی ما ایجاد وحدت میان شیعه و سنی است.

انتهای پیام
captcha