وزیر اندونزیایی به دنبال ممنوعیت بازی رایانه‌ای توهین‌کننده به کعبه
کد خبر: 3982803
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

وزیر اندونزیایی به دنبال ممنوعیت بازی رایانه‌ای توهین‌کننده به کعبه

وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی به دنبال ممنوع کردن بازی فورتنایت در این کشور به دلیل دعوت به خشونت و توهین به خانه خدا است.

به گزارش ایکنا به نقل از Swarajya Mag، ساندیاگا اونو (Sandiaga Uno) وزیر گردشگری و اقتصاد خلاق اندونزی تأکید کرد: در بازی رایانه‌ای فورتنایت به ساحت مقدس کعبه توهین شده است.

اونو به  CNN اندونزی گفت: در این بازی شمایل‌هایی شبیه کعبه هستند که باید برای دستیابی به سلاح‌های جدید و صعود به سطح بعدی از بین بروند.

از سوی دیگر جانی پلات، وزیر ارتباطات و اطلاعات اندونزی گفت: وزارتخانه متبوع وی در حال هماهنگی با پلیس ملی اندونزی برای ردیابی و اقدام علیه عاملانی است که این محتوا را ایجاد کرده‌اند.

تعداد کاربران این بازی در حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان است.

همچنین مرکز جهانی فتوای آنلاین الازهر نسبت به بازی رایانه‌ای فورتنایت (Fortnite) هشدار داد و گفت که این بازی علاوه بر اینکه می‌تواند آسیب‌های بدنی و روانی برای فرزندان به بار آورد، در آن به ساحت مقدس کعبه توهین شده است.

مرکز الازهر تأکید کرد که بخشی از این بازی شامل تخریب خانه کعبه برای دستیابی به امتیازات درون بازی است در حالی که این امر مستقیماً بر عقیده فرزندان مسلمانان تأثیر منفی می‌گذارد.

 

انتهای پیام
captcha