پای چه کسانی در تولید پیام رسانه‌ای در میان است + فیلم
کد خبر: 3983041
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲

پای چه کسانی در تولید پیام رسانه‌ای در میان است + فیلم

شناسایی افرادی مؤثر در تولید پیام رسانه‌ای و جهان‌بینی آن‌ها بخش مهمی از سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی است که دانستن آن برای فعالان فضای مجازی بسیار مهم است.

به گزارش ایکنا، در دنیای امروز تولید و انتشار لحظه‌ای خبر و پیام به حدی است که می‌توان گفت دنیای اطرافمان در حال اشباع شدن است. پیام‌های بسیاری که آن‌ها را روزانه دریافت می‌کنیم همانند هر فرآیندی نیازمند افراد و تخصص‌های مختلفی است که از تولید تا انتشار و رسیدنشان به ما مشارکت دارند.

یک پیام تبلیغاتی قبل از بازی آن‌لاین را در نظر بگیرید. افراد مختلفی مانند عکاس، نویسنده، تصویربردار، کارگردان، طراح بصری و گوینده در ساخت این ویدئوی تبلیغاتی با هم همکاری کرده‌اند. توافقی نیز میان مدیران دو مجموعه برای شیوه و تعداد نمایش انجام شده است.

سؤال مهم این است که کدامیک از افراد، نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید و انتشار یک پیام دارند؟ به عبارت دیگر در تحلیل پیام‌های رسانه‌ای کدام نقش را باید به‌صورت جدی‌تر موردتوجه قرار داد؟

شناسایی این افراد و جهان‌بینی آن‌ها بخش مهمی از سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی است که دانستن آن برای فعالان فضای مجازی بسیار مهم است.

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به تهیه کلیپ‌هایی با موضوع فضای مجازی و سواد رسانه‌ای کرده است که در ادامه می‌بینید.

انتهای پیام
captcha