کمک خیر طالقانی به یتیمان
کد خبر: 3983101
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

کمک خیر طالقانی به یتیمان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز از کمک 100 میلیون تومانی یک خیر طالقانی به یتیمان این شهرستان خبر داد.

کمک خیر طالقانی به یتیمان

به گزارش ایکنا از البرز، اقدام خداپسندانه کمک به ایتام و کودکان بی‌سرپرست از گذشته تاکنون در این مرز و بوم رواج داشته است و به استناد تاریخ اسلام نیز بارها مورد تأکید معصومین(ع) قرار گرفته است؛ در این خصوص احادیث و روایات بسیاری وجود دارد از جمله سخن امام علی(ع) که می‌فرمایند «مِنْ أفضَلِ البِرِّبِرُّ الأَیتامِ؛ یكی از والاترین مراتب نیكوكاری لطف و احسان نسبت به یتیمان است.»

البرز از مناطق پرجمعیت و مهاجرت‌پذیری است که از لحاظ تعداد ایتام و فرزندان بی‌سرپرست در جایگاه بالایی قرار گرفته است و در حال حاضر، ۵۰۰ هزار نفر در این استان تحت حمایت خیرین و مشمول طرح محسنین هستند.

برای هر فرزند در استان البرز به‌صورت میانگین ۱۰ حامی وجود دارد و در مجموع، ۳۷ هزار حامی به‌صورت مقطعی و یا مستمر در اکرام ایتام و محسنین البرز مشارکت دارند و در واقع سرانه حامیان استان البرز دو برابر میانگین کشوری است.

رضا لشینی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد البرز، در خصوص طرح اکرام ایتام که به موجب آن فرزندان یتیم بی‌سرپرست دختر تا زمان ازدواج و پسر زیر ۱۸ سال مورد حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: یک خیر طالقانی که در کودکی یتیم شده است و با مشکلات یتیمی دست و پنجه نرم کرده و بزرگ شده است بعد از گذشت سال‌ها و رسیدن به استقلال مالی با خود عهد کرده است که در حد بضاعت حامی کودکان یتیم باشد.

وی افزود: این خیر با واریز ۱۰۰ میلیون تومان به‌ حساب ایتام مورد حمایت کمیته امداد امام(ره) طالقان به هر فرزند یتیم بیش از پنج میلیون تومان هدیه داد.

این مسئول گفت: این خیر 74 ساله که در حال حاضر ساکن تهران است دو برادر و یک خواهر دارد که هر سه در امور خیریه پیشتاز هستند و در این وادی به کمک فرزندان بی‌سرپرست آمده‌اند.

انتهای پیام
captcha