درخواست مسیحیان فلسطینی ـ آمریکایی برای تغییر سیاست بایدن در قبال حماس
کد خبر: 3983172
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

درخواست مسیحیان فلسطینی ـ آمریکایی برای تغییر سیاست بایدن در قبال حماس

اتحادیه مسیحیان فلسطینی‌تبار برای صلح(PCAP) در نامه‌ای خطاب به بایدن، با دفاع از اقدامات حماس، خواستار تجدید نظر دولت آمریکا در قبال این جنبش فلسطینی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست مانیتور، در نامه‌ای که اتحادیه آمریکایی‌های فلسطینی‌تبار مسیحی به جو بایدن ارسال کرده است از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است تا در سیاست خود در قبال حماس تجدید نظر کند. نویسندگان نامه تأکید کردند که حماس یک گروه تروریستی نیست، بلکه جنبشی است که آزادانه از سوی فلسطینیان انتخاب شده است.

این نامه از سوی «اتحادیه مسیحیان فلسطینی‌تبار برای صلح»(PCAP) خطاب به بایدن و وزیر امور خارجه آنتونی بلینکن ارسال شده است.

در این نامه آمده است که بلینکن در کنفرانسی مطبوعاتی در رام‌الله، آرمان‌های فلسطینیان شامل زندگی در آزادی، احترام به حقوق اساسی آنها از جمله حق انتخاب رهبران خود، برخورداری از امنیت و دسترسی برابر به فرصت‌ها برای خود و فرزندانشان را تأیید کرده است.

در این نامه از بایدن خواسته شده که از انتخابات عادلانه و شفاف برای فلسطینیان از جمله حماس و نامزدهای آن‌ها و رأی‌دهندگان در قدس شرقی حمایت کند.

الكس عوض، از اعضای PCAP در پاسخ به سؤالی درباره زمان ارسال نامه گفت: در جریان حوادث ماه گذشته شیخ جراح و مسجدالاقصی و به دنبال آن بمباران غزه از سوی اسرائیل، رسانه‌های مهم در ایالات متحده بارها حماس را به عنوان یک سازمان تروریستی توصیف کردند.

این توصیف واحدی که بارها و بارها تکرار شده پاسخ نامناسب اسرائیل به اقدامات حماس را در ذهن بسیاری از آمریکایی‌ها توجیه می‌کند. ما می‌خواستیم با مقامات آمریکایی و مردم آمریكا ارتباط برقرار كنیم تا به آنها کمک كنیم دیدگاه دیگری پیدا كنند.

عوض افزود: ما معتقدیم که زدن برچسب سازمان تروریستی به حماس، حقیقت پیچیده‌تری را پنهان می‌کند و آن این است که حماس بازتاب و نتیجه وضع غیرقابل تحمل و ناعادلانه موجود در این سرزمین است.

PCAP نوشت كه حماس در انتخابات پارلمان 2006 که با حمایت رئیس جمهور وقت آمریكا و با نظارت سازمان‌های غیردولتی آمریكا برگزار شد به پیروزی رسید. اما هنگامی که حماس پیروز شد ایالات متحده از تأیید روند این انتخابات دموکراتیک خودداری و کمک به تشکیلات خودگردان را متوقف کرد.

در این نامه همچنین تأکید شده است که حماس بیشتر خدمات روزمره برای بیش از دو میلیون نفر از ساکنان نوار غزه را تأمین می‌کند. به علاوه بسیاری از فلسطینیان از حماس حمایت می‌کنند زیرا آنها از حکومت فتح هیچ فایده‌ای ندیده‌اند.

در همین حال، PCAP در این نامه افزوده است: ما باید بگوییم که حماس به چندین دهه خشونت اسرائیل و به محاصره بیش از چهارده ساله زمینی، هوایی و دریایی که نوار غزه را ویران کرده است، پاسخ می‌دهد.

در نامه PCAP همچنین به واقعیتی که کمتر به آن توجه شده، اشاره شده و آن این است که حماس حتی تعدادی از مسیحیان فلسطینی را نیز در میان نمایندگان و رأی‌دهندگان و طرفداران خود دارد.

انتهای پیام
captcha