سازمان بهزیستی نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی دارد
کد خبر: 3985462
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸

سازمان بهزیستی نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی دارد

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: هر چقدر بشر امکانات زندگی خود را افزایش می‌دهد، در کنار فرصت‌ها با آسیب‌هایی نیز روبروست که همواره او را تهدید می‌کنند و اینجاست که نقش سازمان بهزیستی بیش از پیش عیان می‌شود.

سازمان بهزیستی نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی دارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، فرمانده و رئیس عقیدتی سیاسی این مرکز به مناسبت هفته بهزیستی، با مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

ولی‌الله نصر، مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در این دیدار به بیان بخشی از فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه مانند کودکان، معلولان و سالمندان، خط 123 راه‌اندازی شده است که در صورت گزارش کودک‌آزاری، معلول‌آزاری و سالمند‌آزاری، مددکار سازمان در محل حضور خواهد یافت و در صورت حل نشدن مشکل، با تفاهم‌نامه‌ای که با مراجع قضایی منعقد شده است، حکم قضایی برای رسیدگی به خشونت‌های خانگی صادر خواهد شد.

وی از طرح‌های حمایتی مسکن ویژه خانواده‌های دارای معلول نیز خبر داد و گفت: این طرح از خانواده‌های دارای دو معلول آغاز شده و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن‌ساز در حال انجام است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان از ارائه تسهیلات اشتغال‌زا ویژه معلولان نیز خبر داد و اظهار کرد: در این طرح، کارفرمایانی که افراد معلول را در کارگاه خود به کار گیرند، می‌توانند از تسهیلاتی همچون وام 100 میلیون تومانی، پرداخت بخشی از حقوق معلول توسط سازمان به‌منظور جبران بخشی از عدم کارایی معلول و همچنین معافیت از پرداخت حق بیمه معلول توسط کارفرما، بهره‌مند شوند که می‌تواند نقش مؤثری در اشتغال‌زایی این قشر از جامعه ایفا کند.

نصر در ادامه از وجود 1100 کودک فاقد سرپرست در استان خبر داد و افزود: اولویت سازمان این است که این کودکان در قالب حضور در خانواده (اطرافیان) تحت حمایت قرار گیرند تا از آسیب‌های ناشی از فقدان هویت خانوادگی مصون بمانند که شامل 600 نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه 500 نفر از کودکان بی‌سرپرست استان در خانه‌های کودک و نوجوان نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: الفاظی همچون یتیم‌خانه و ... به‌دلیل تأثیر منفی در کودکان بی‌سرپرست دیگر در هیچ سردربی دیده نمی‌شود و سعی می‌شود این مکان‌ها بدون هیچ گونه تابلوی خاصی در سطح شهر به ارائه خدمات به این قشر از جامعه بپردازند.

علی‌اکبر ابراهیمی، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان نیز در این دیدار به برگزاری دوره‌های مختلف روانشناسی ویژه کارکنان وظیفه منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی اشاره کرد و گفت: با وجود گستردگی و پراکندگی منطقه، برگزاری این دوره‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

وی از شماره تلفن 1480 برای پاسخگویی به سؤالات مردم در بحث روانشناسی نیز خبر داد و اضافه کرد: در دوره‌های ارائه‌شده، فرصت پاسخ به همه سؤالات شرکت‌کنندگان نیست، ولی مردم می‌توانند با گرفتن شماره یادشده پاسخ سؤالات خود را در حوزه روانشناسی از کارشناسان سازمان دریافت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جان‌مراد موسوی، رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی نیز در این دیدار از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان ستاد کل نیروهای مسلح با ارگان‌هایی همچون سازمان اوقاف، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی و ... در سطح کشور به‌منظور مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در راستای ایجاد زمینه اشتغال آنها پس از دوران خدمت سربازی خبر داد و انعقاد این تفاهم‌نامه را در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه قلمداد کرد.

وی برگزاری کارگاه‌های مختلف مهارت‌آموزی در حوزه روانشناسی از سوی سازمان بهزیستی را در راستای انقعاد این تفاهم‌نامه و برابر نظرسنجی‌های انجام‌شده، مطلوب قلمداد و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها فتح بابی برای ارتباط بیش از پیش پدافند هوایی مرکزی با سایر ارگان‌های مستقر در استان باشد.

امیر سرتیپ علی حدادی سامانی، فرمانده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی نیز در ادامه با تقدیر از کارهای جهادی انجام‌شده در سازمان بهزیستی استان، گفت: سازمان بهزیستی همان‌طور که از نامش پیداست، به دنبال ایجاد زمینه برای زندگی بهتر و با کیفیت‌تر در سطح جامعه است و در این راستا تلاش می‌کند.

وی افزود: هر چقدر بشر امکانات زندگی خود را افزایش می‌دهد، در کنار فرصت‌ها با آسیب‌هایی نیز روبروست که همواره او را تهدید می‌کنند و اینجاست که وجود کارشناسانی برای هشدار  نسبت به این آسیب‌ها و متعاقب آن نقش سازمان بهزیستی بیش از پیش عیان می‌شود.

انتهای پیام
captcha