انصارالله یمن: آماده آغاز مذاکرات صلح هستیم
کد خبر: 3985526
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

انصارالله یمن: آماده آغاز مذاکرات صلح هستیم

مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی انصارالله، حمایت برخی کشورها از گروه‌های تروریستی در یمن را محکوم کرد و از آمادگی انصارلله برای آغاز مذاکرات جدی صلح خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبا نت، مهدی المشاط، رئیس شورای سیاسی انصارالله در یمن در پیام خود به مناسبت عید قربان ضمن محکوم کردن حمایت برخی کشورها از گروه‌های تروریستی از قبیل القاعده در یمن، از آمادگی انصارلله برای آغاز مذاکرات جدی صلح به محض فراهم بودن برخی شاخص‌ها خبر داد.

وی مهم‌ترین این شاخص‌ها را رفع محاصره همه‌جانبه مردم یمن دانست و تصریح کرد که انصارالله به دنبال تحمیل شرایط خود بر طرف‌های دیگر نیست بلکه تنها به دنبال احقاق حقوق مسلم و اولیه ملت یمن است.

المشاط ضمن تقدیر از ملت قهرمان یمن از ائتلاف متجاوز خواست که دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را دوباره بسنجد و برای دست‌یابی به منافع خود و حفظ امنیت خود در پرتو تهدیدها و شرایط جدید محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی واقعیت‌های موجود را بپذیرد.

وی همچنین از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در مواضع کنونی خود بازنگری کرده و سیاست اتخاذ استاندارد دوگانه در مورد یمن را کنار بگذارد.

وی گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند حق ما را برای دفاع از خود انکار کند درحالی‌ که برای ائتلاف حق انجام حملات هوایی علیه مردم یمن را قائل است. صلح تنها در صورت اتخاذ سیاستی واقع‌گرایانه و منصفانه حاصل خواهد شد.

رئیس شورای سیاسی انصارالله همچنین استفاده از محاصره اقتصادی و گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی از سوی ائتلاف را یک جنایت جنگی توصیف کرد که خلاف اخلاق جنگ بوده و ناقض تمام قوانین و پیمان‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha